۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۹:۴۰

معاون استاندار تهران:

ایجاد اطلس عمرانی ساخت و ساز برای مدارس شهرری ضروری است

ایجاد اطلس عمرانی  ساخت و ساز برای مدارس شهرری ضروری است

ری- فرماندار ویژه شهرری با تاکید بر جلوگیری از موازی کاری در ساخت و سازهای بدون برنامه ریزی گفت: در حوزه ساخت و ساز مدارس ری ایجاد یک اطلس عمرانی ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی باب الحوائجی صبح شنبه در نشست با اعضای هیأت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز ری ضمن تقدیر از فعالیت‌های عام المنفعه این مجمع، نیاز به طراحی و ایجاد اطلس عمرانی با محوریت موضوع ساخت و ساز مدارس را جهت جلوگیری از موازی کاری و ساخت و سازهای بدون برنامه ریزی در این حوزه بسیار ضروری دانست.

فرماندار ویژه شهرری بر لزوم نقش آفرینی هرچه بیشتر مجمع خیرین در امر ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه عدالت آموزشی در سطح شهرستان تاکید کرد و گفت: با توجه به رشد جمعیت و افزایش وسعت فضاهای شهری و روستایی نیاز به ساخت و ایجاد فضاهای آموزشی از جمله مدارس همواره احساس می‌شود که به دلیل محدودیت در منابع و امکانات دولتی، بهره گیری از ظرفیت‌های خیرین عزیز در این حوزه بسیار راهگشا می‌باشد.

وی افزود: ما در بحث ساخت و توسعه مدارس و فضاهای آموزشی نیازمند ایجاد یک ساز و کار واحد جهت جلوگیری از ساخت و سازهای بدون برنامه ریزی می‌باشیم که در این راستا مجموعه آموزش و پرورش می‌بایست نسبت به نیازسنجی مناطق مختلف شهری و روستایی اقدام و با طراحی اطلس آموزشی شهرستان به توزیع امکانات و منابع متناسب با نیازهای جمعیتی و سرانه‌های آموزشی اقدام نماید.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان گفت: یکی دیگر از موارد مهمی که می‌بایست مدنظر قرار گیرد موضوع ایجاد مجتمع‌های مسکونی در نقاط مختلف است، در این حوزه ضروری است که توسط شهرداری‌ها در هنگام صدور پروانه‌های ساخت برای انبوه سازان مسکن سرانه‌های آموزشی در نظر گرفته شود.

لازم بذکر است ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان ری در طول یکسال گذشته و اعلام آمادگی این مجموعه جهت همکاری با شورای آموزش و پرورش با هدف افزایش سرانه‌های آموزشی در سطح شهرستان از مهمترین موضوعات مطرح شده توسط اعضای هیأت مدیره مجمع در این جلسه بوده است.

کد خبر 5961371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha