۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۹:۴۷

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی قزوین:

واحدهای راکد دامداری های سنتی روستایی در قزوین فعال می شوند

واحدهای راکد دامداری های سنتی روستایی در قزوین فعال می شوند

قزوین- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: به دنبال فعال سازی واحدهای راکد و نیمه فعال دامداری سنتی روستایی در استان قزوین هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف جلوخانی اظهار کرد: هدف گذاری برای اجرای طرح فعال سازی واحدهای راکد و نیمه فعال دامداری سنتی روستایی در این استان انجام شده است.

وی افزود: طرح فعال سازی واحدهای دامداری روستاییان اعم از دام سبک و سنگین با هدف از سرگیری فعالیت واحدهای دامداری روستایی در دست اقدام است که در همین راستا پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

این مسئول ادامه داد: برای عملیاتی شدن این طرح هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه از جمله سپاه، امور روستایی استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام شده است.

جلوخانی اضافه کرد: عملیاتی شدن این طرح به ثبات سکونت در روستاها، اشتغال و تولید پایدار کمک خواهد کرد.

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار واحد دامداری سنتی در استان موجود است که با اجرای این طرح واحدهای راکد دامداری سنتی روستایی و نیمه فعال مجدداً فعال می‌شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه این طرح‌ها در سطح تمام شهرستان‌های استان اجرا می‌شود افزود: این طرح در مرحله اول در دو یا سه روستا به صورت الگویی اجرا و در صورت موفقیت در کل استان اجرا و عملیاتی می‌شود.

جلوخانی افزود: اجرای این طرح ضمن استفاده بهینه از واحدهای دامی روستا می‌تواند اشتغال، تولید، کاهش هزینه‌های تولید و تولید گوشت قرمز و کافی که یکی از دغدغه‌های دولت است محقق شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون این طرح در حال طی کردن مراحل مقدماتی و کارشناسی است و کارشناسان این معاونت در حال مطالعه و کارشناسی طرح هستند و در صورت تکمیل شدن با مشارکت دستگاه‌های مربوطه اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

کد خبر 5961381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد63ساله IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      0 0
      سلام امیدوارم حقیقت داشته باشه نه نابودی دامی