۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۲

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان:

مناسبت های ملی و مذهبی فرصتی برای جریان سازی هیات های مذهبی هستند

مناسبت های ملی و مذهبی فرصتی برای جریان سازی هیات های مذهبی هستند

گرگان- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه هیات‌ها باید جریان ساز باشند، گفت: مناسبت های ملی و مذهبی فرصتی برای جریان سازی هیات های مذهبی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا دیلمی، ظهر شنبه در نشست با مسؤولان شورای هیأت مذهبی استان گلستان با محوریت امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: امروز با توجه به اینکه در جنگ ادراکی و شناختی قرار داریم باید از ظرفیت مهم راهبری هیأت‌های مذهبی حداکثر استفاده را کرد تا کارها دقیق‌تر و منسجم‌تر پیش برود.

وی با اشاره به اهمیت کار تشکیل کارگروه‌های تخصصی در هیأت‌های مذهبی، افزود: هیأت‌های مذهبی سنگر تمدن، جهاد، تبیین و سرمایه هستند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: برای اینکه هیأت‌های مذهبی بتوانند فضیلت‌ها و ارزش‌های جامعه با محوریت فاطمیه را نشر بدهند باید از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان استفاده کرد.

وی یادآور شد: امروز نوآوری، ابتکار و خلاقیت در استفاده از ظرفیت هیأت حرف اول را می‌زند لذا شورای هیأت مذهبی باید نسبت به نظام و مسائل شهرستان خود اشراف کامل داشته باشد.

دیلمی اظهار کرد: اگر بخواهیم هدف مند و هوشمندانه در برابر تهاجم فرهنگی ایستادگی کنیم باید اشراف دقیق به مسائل شهر داشته باشم و آنها را اولویت شناسی کنیم.

وی ادامه داد: ما باید نسبت به نیاز و اولویت‌های محلات شهرستان‌های استان آگاه باشیم تا بر اساس آن برنامه ریزی ها انجام شود که این نیازمند یک کار شبکه ای دقیق و هوشمند است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان مناسبت‌های مذهبی را یک فرصت بی بدیل و بی نظیر دانست و گفت: در ایام محرم و صفر دشمن هرچه برنامه ریزی می‌کند تمام نقشه‌های آن نقش بر آب می‌شود و ما باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم چرا که این فرصت‌ها موقعیتی است برای جریان سازی و هیأت‌ها باید جریان ساز باشند.

وی گفت: همان گونه که در حوزه جنگ سخت، نیروهای هوایی و دریایی در قسمت‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند باید در هیأت هم به شئونات و قسمت‌های مختلف توجه شود.

دیلمی با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال تغییر ذائقه، نگاه و گفتمان است و از تمام ابزار تبلیغ استفاده می‌کند، اظهار کرد: به هیچ وجه پذیرفته نیست در حالت پدافندی باشیم ما باید در حالت آفندی فعالیت کنیم و جلو دشمن را بگیریم که این کار نیازمند یک اراده جمعی است.

کد خبر 5961867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha