۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۳۴

در رشته طراحی معماری؛

۴۸۷ نفر از خوزستان در آزمون حرفه مهندسی شرکت کردند

۴۸۷ نفر از خوزستان در آزمون حرفه مهندسی شرکت کردند

اهواز- رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۴۸۷ نفر داوطلب برای ورود به حرفه مهندسی ۱۷ آذرماه سال‌جاری در رشته طراحی معماری در استان شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان رحمتی عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران درباره برگزاری آزمون نظام مهندسی در استان خوزستان اظهار کرد: این آزمون در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان در اهواز و آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران اهواز برگزار شد.

رحمتی تصریح کرد: این آزمون برای داوطلبان اخذ صلاحیت طراحی رشته مهندسی معماری بود که ۵۹ درصد داوطلبان را خانم‌ها و ۴۱ درصد را آقایان تشکیل می‌دادند.

وی افزود: در بهمن ماه امسال نیز نتایج این آزمون‌ها از طریق وب سایت دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی سامانه آزمون‌ها به نشانی inbr. ir اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی خوزستان یادآور شد: آزمون ورود به حرفه مهندسی توسط دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور و با نظارت اداره کل راه و شهرسازی استان‌ها هرساله در چهار نوبت برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: این آزمون به صورت ترسیمی بوده و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان به صورت منظم و در شرایط مطلوبی برگزار شد.

رحمتی بیان کرد: مطابق با مفاد قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان صرفاً مدارک مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور صدور پروانه اشتغال به کار در ارائه خدمات مهندسی مورد تأیید هستند و همچنین رشته معماری جزو رشته‌های هفتگانه اصلی مهندسی ساختمان است.

کد خبر 5962024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha