۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۲۶

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

تعلیم و تربیت درست جامعه را در مسیر رشد و ترقی هدایت می‌کند

تعلیم و تربیت درست جامعه را در مسیر رشد و ترقی هدایت می‌کند

مریوان_ مدیرکل آموزش و پرورش کردستان وظیفه اصلی معلم تعلیم و تربیت انسان است، گفت: این تعلیم و تربیت اگر به درستی ادا شود و با عشق همراه باشد قطعا جامعه را در تمامی ابعاد رشد و ترقی می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم ناظمی‌جلال عصر شنبه در آئین جشن نومعلمان شهرستان‌های مریوان و سروآباد اظهار کرد: معلم یک جایگاه ویژه در بعد معنوی و اجتماعی و مورد تأیید جامعه دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی معلم تعلیم و تربیت انسان است، افزود: این تعلیم و تربیت اگر به درستی ادا شود و با عشق همراه باشد قطعاً جامعه را در تمامی ابعاد ترقی می‌بخشد.

وی خطاب به نومعلمان ادامه داد: شما بر اساس علاقه خودتان و دارا بودن صلاحیت علمی به این حرفه مقدس ورود پیدا کرده‌اید؛ پس حالا که در این جایگاه قرار گرفته‌اید باید حساسیت جایگاه را درک کنید و تمام تلاش خود را بکار ببندید که از ظرفیت‌ها استفاده کنید تا بتوانید صادقانه و دلسوزانه به جامعه خدمت کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش افزود: نومعلمان اگر می‌خواهند در مسیر پر فراز و نشیب تعلیم و تربیت به درستی و با شور و نشاط قدم نهند سعی کنند همواره به روز باشند چون شاخص مهم برای رشد روز افزون حرکت همگام با دانش روز است.

ناظمی جلال گفت: شناخت دقیق از اسناد فرادستی بخصوص سند تحول بنیادین، داشتن سواد رسانه‌ای و احترام به دانش آموزان و آموزش آن به دانش آموزان از جمله انتظارتی است که باید به آن توجه شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مریوان در این آئین ضمن تبریک و خوش آمد گویی به فرهنگیان جدیدالورود عنوان کرد: معلم به عنوان محور اصلی همه فعالیت‌های نظام تعلیم و تربیت نقش بسزایی در پیشبرد امور برای رسیدن به اهداف اسناد فرادستی دارد.

نعمت مرادی بیان کرد: نومعلمان آغاز کارشان خوب و امیدواریم راهشان پرفروغ و پر از موفقیت باشد.

ورود معلمان جدید به بدنه دولت منشأ خیر و برکت است

احمدی فرماندار شهرستان مریوان هم در این ویژه برنامه اظهار داشت: ورود معلمان گرانقدر به مجموعه تعلیم و تربیت شهرستان و به تعبیری دیگر به بدنه دولت فرخنده است و امیدواریم بتوانید سر منشأ خیر و برکات باشید.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: علوم به تعبیر ارسطو دارای موضوعات مختلف است؛ بعضی از این موضوع‌ها مهمتر و مفیدتر یعنی دارای سودمندی بیشتری برای جامعه است؛ در میان مشاغل هم بعضی از شغل‌ها مفید تر و مهم‌تر هست و بعضی از آنها فراتر از حرفه و شغل است که حرفه معلمی از جمله آنهاست.

فرماندار شهرستان مریوان در ادامه افزود: شأن و مقام معلمی بسیار بالاست چون این جایگاه به مقام ربوبیت و نبوت بر می‌گردد؛ لذا قابل قیاس با هیچ نوع شغل و حرفه دیگری نیست.

جهانی مدیر آموزش و پرورش سروآباد هم در این نشست خاطر نشان کرد: حرفه معلمی را نباید به مثابه یک شغل نگاه کرد؛ چون گاهاً مواردی پیش می‌آید که با شاخص‌های یک شغل عادی قابل تعبیر و تفسیر نیست.

وی عنوان کرد: این حرفه نیازمند یک ظرافت کاری خاص است که با روال‌های عادی قابل انجام نیست؛ بلکه باید با فراهم نمودن موقعیت یاددهی و یادگیری پتانسیل‌های بالقوه دانش آموزان را در مسیر بالفعل بودن قرار دهد؛ چون دانش آموزان نزد ما امانت هستند.

وی افزود: معلم باید دانش، نگرش و بینش مدار باشد و این لازمه تأثیر گذاری و پر کردن شکاف‌های بین نسلی است؛ و اینکه زمینه تحقق اهداف ساحت‌های شش گانه سند تحول را فراهم آورد.

کد خبر 5962185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha