۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۱

هیات خبرنگار/

هیأتی که مادران آینده را پرورش می‌دهد

هیأتی که مادران آینده را پرورش می‌دهد

هیأت دختران حاج قاسم در ابتدا با جمعیت کمی کار خود را آغاز کرد اما امروز با یک جامعه آماری ۳۰۰ نفری کار خود را ادامه می‌دهد که هر روز هم بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه زهرا بهمنی مسئول «هیأت دختران حاج قاسم» ایذه خوزستان حال و هوای هیأت خود را روایت کرده و نوشته است: هیأت ما ویژه دختران در سال ۱۴۰۱ در ایذه خوزستان تأسیس شد که ایده اولیه کار ما «نهضت پیشرفت بانوان» بود.

در هیأت با حال و هوای شاداب دختران، برای اینکه به تعداد اعضای خود یا همان کنشگران اجتماعی و فرهنگی اضافه کنیم، شیوه تبلیغ چهره به چهره را در پیش گرفتیم. در واقع عضوهای اصلی هیأت ما دختران ۱۲ تا ۲۵ سال هستند که تلاش می‌کنند در مدرسه، محله، مسجد و حتی در روابط با نزدیکان با دختران ارتباط بیشتری بگیرند و آنها را با هیأت آشنا کنند.

هیأت دختران حاج قاسم در ابتدا با جمعیت کمی کار خود را آغاز کرد اما امروز با یک جامعه آماری ۳۰۰ نفری کار خود را ادامه می‌دهیم که هر روز هم بر تعداد آنها افزوده می‌شود. ما در ابتدا هیأت را با برپایی کلاس‌های آموزش روخوانی، روان‌خوانی و قرائت قرآن کریم آغاز کردیم، اما پس از آن به سراغ برپایی دوره‌های آموزش مداحی و تواشیح رفتیم تا استعدادهای خود را کشف کنیم».

هیأت ما نه تنها کلاس‌های آموزشی دینی بلکه برپایی دوره‌های هنری مثل صنایع‌دستی دکلمه‌خوانی، تئاتر و فن بیان را هم دارد. امروز خوشبختانه استعدادهای زیادی در حوزه سرود، مجری‌گری و تئاتر در هیأت کشف کردیم که امروز هم گروه تواشیح و هم تئاتر ما در سطح استان برنامه‌های زیادی را اجرا می‌کنند و در عرصه مجری‌گری نیز مجری با استعدادی را داریم که حالا در سطح استانی در حال اجرا برنامه است.

در حوزه آسیب‌های اجتماعی هم فعالیت داریم و با خانواده‌های آسیب‌دیده ارتباط برقرار می‌کنیم و مشکلات خانوادگی، کمک هزینه‌های خوراک، پوشاک و حتی تحصیل این خانواده‌ها را هم پرداخت می‌کنیم

کد خبر 5962356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha