۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۴

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد؛

گشایش فصل «مأموریت‌گرایی» در حوزه طلبگی

گشایش فصل «مأموریت‌گرایی» در حوزه طلبگی

بندرعباس - قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی معتقد است: باید فصل جدیدی در حوزه طلبگی تحت عنوان «مأموریت‌گرایی» گشوده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام روح الله حریزاوی در نشست با مدیران دفاتر تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان داشت: اقامه یکی از مواردی است تعبیر صحیحی در اذهان مسلمین وجود ندارد، اقامه از لغات مظلوم است که در ترجمه و تفاسیر به آن پرداخته نشده و تنها امام راحل و مقام معظم رهبری و همچنین محققین و شاگردان این مکتب به خوبی به آن پرداخته‌اند، کلمات دیگری چون «فلاح» به معنای واقعی خود یعنی «رسیدن» است، بدین معنا که انسان باید راه و سلوکی طی کرده باشد تا به «رسیدن» دست یابد.

وی افزود: آنچه از کلمه اقامه بیشتر در اذهان عمومی به نظر می‌رسد به معنای برپا داشتن نماز است، بدین معنا که مردم به معنای واقعی، نمازخوان شوند و تظاهر به نماز نکنند و بیشتر مصداق آن، نمازهای جماعت است. والا کسی که در خانه خود نماز بخواند، یا حتی نماز جماعت مختصر در منزل اقامه کرد، به آن اقامه نماز نمی‌گویند.

وی ادامه داد: هدف ستاد اقامه نماز، کنگره نماز و سایر فعالیت‌ها در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز، نماز فرادی و … نیست بلکه هدف آن است که کاری کنیم مفاهیم و مناسک نماز به یک امر محترم موجه، قابل اعتنایی تبدیل شود که مردم برای ادای آن، وقت صرف می‌کنند.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: این نهاد مقدس برای یاددهی، توسعه و ترویج دین مبین اسلام و با هدف تمدن‌سازی روی کار آمده است.

حجت‌الاسلام حریزاوی اذعان داشت: معتقدم که باید فصل جدیدی در حوزه طلبگی تحت عنوان «مأموریت‌گرایی» گشوده شود، چراکه تفاوت بین شغل و نقش واضح هست و هرکدام باید در جای خودش، معنا شود. به عنوان مثال در یک مدرسه دخترانه، وقتی پرسیدم شغل حضرت زهرا سلام الله علیه چیست، همه پاسخ دادند خانه‌داری، اما در جواب پرسش دیگری مبتنی بر نقش حضرت زهرا سلام الله علیه، دانش‌آموزان متوجه شدند که نقش آن حضرت به عنوان یک مربی انسان‌ساز و جامعه‌ساز مطرح است، حتی ده‌ها نقش دیگر می‌توان برای حضرت زهرا سلام الله علیه تعریف کرد.

وی تأکید کرد: مأموریت سازمان تبلیغات اسلامی همان مأموریت انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: هویت افراد است که مأموریت آنان را تعیین می‌کند و مأموریت نیز مشکلات جامعه از قبیل معیشت را حل و فصل می‌کند، لذا طلاب باید هویت طلبگی خود را حفظ کنند.

حریزاوی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت فعالیت‌ زیرمجموعه های سازمان تبلیغات اسلامی از قبیل هیئت‌های مذهبی، مداحان، مدارس علوم و معارف اسلامی و … گفت: خروجی تمامی فعالیت‌های این زیرمجموعه‌ها، باید تعظیم شعائر دینی و همچنین تربیت مبارزینی باشد که جلوی فساد و رانت‌خواری را بگیرد.

کد خبر 5962443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha