۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸

ده پهلوان:

فضای میراثی کشور نباید مه آلود شود

فضای میراثی کشور نباید مه آلود شود

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی گفت: ساختار شکنی هزینه دارد و نباید اجازه دهیم فضای میراثی کشور مه آلود شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی ده پهلوان، در مراسم هفته پژوهش و فناوری که روز یکشنبه در موزه ملی ایران برگزار شد، اظهار داشت: در این هفته قرار است خودمان را ارزیابی کنیم تا بتوانیم به آسیب شناسی و طرح مساله درست برسیم. تلاش شده در نمایشگاهی که در دو بال این موزه در حال حاضر برپا است، نقاط قوت و ضعف خود را ببینیم.

وی افزود: پژوهشگاه در دنیای امروز باید نقش کنشگرانه ای داشته باشد و اینکه نسبت به درک و هویت و تجربه زیستی ایران در زندگی امروز برسیم تا در این مسیر بتوانیم به محیط زیست پایدار و اقتصاد درست میراثی و گردشگری راه پیدا کنیم. پژوهشگاه باید از متاورس تا تحقیقات و تحلیل‌های اجتماعی و فرهنگی را داشته باشد.

ده پهلوان گفت: باید سره از ناسره مشخص شود این ساختار شکنی هزینه دارد. نباید اجازه دهیم فضای میراثی کشور فضای مه آلودی شود. پژوهش‌های میراث فرهنگی می‌تواند در حوزه‌های علمی گام بردارد و به سمت سیاستگذاری یکپارچه علمی در کشور پیش برود.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی ادامه داد: در حوزه پژوهشی وزارتخانه برنامه‌های زیادی برای همراه کردن معاونت‌های مختلف وزارت میراث فرهنگی و اداره‌های کل میراث فرهنگی استان‌ها انجام شده است.

کد خبر 5962447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha