۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۸

معاون امور عمرانی استاندار سمنان:

۲۰ نقطه حادثه خیز در استان سمنان اصلاح شد

۲۰ نقطه حادثه خیز در استان سمنان اصلاح شد

سمنان- معاون امور عمرانی استاندار سمنان بابیان اینکه رفع نقاط حادثه خیز استان به منظور کاهش تصادفات رانندگی در دستور کار است، گفت: در این راستا ۲۰ نقطه حادثه خیز اصلاح شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حمیدی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز رزمایش انتظامی ترافیکی ویژه طرح زمستانه پلیس راه به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه به گفته وزارت راه و شهرسازی ۸۷۰ نقطه حادثه خیز در کل کشور شناسایی شده است، ابراز داشت: از این تعداد ۷۱ نقطه حادثه خیز در استان سمنان وجود دارد.

وی ضمن بیان اینکه از این میزان ۲۰ نقطه حادثه خیز اصلاح شدند، افزود: به همت شهرداری‌ها و پلیس راه و ادارات کل سمنان و شاهرود اصلاح مابقی نقاط نیز در دستور کار است.

معاون عمرانی استاندار سمنان بابیان اینکه طبق آمارها سالانه متوسط در جاده‌های کشور ۱۷ هزار نفر جان خود را در سوانح رانندگی از دست می‌دهند، ابراز داشت: این مهم می‌طلبد که در استان سمنان با توجه به قرارگیری در محور مواصلاتی شرق_غرب و شمال_جنوب و محدوده حرم تا حرم در زمینه کاهش تلفات انسانی رانندگی اقدامات جدی تر صورت گیرد.

حمیدی ضمن بیان اینکه صرفاً نمی‌توان عامل جاده را به تنهایی دلیلی بر تصادفات رانندگی دانست، تصریح کرد: علت بروز ۶۵ درصد حوادث رانندگی استان سمنان از بی احتیاطی رانندگان ناشی می‌شود.

وی افزود: افزایش دانش و آگاهی رانندگان نیز دیگر موضوع مهمی که باید در شناساندن عوامل مهم بروز تصادفات ایفای نقش کند تا در نهایت به فرهنگ سازی و کاهش تصادفات رانندگی منتهی شود.

کد خبر 5964680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha