۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۵

مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات :

بالغ بر ۵۰ درصد از جمعیت محلات غربالگری سلامت شدند

بالغ بر ۵۰ درصد از جمعیت محلات غربالگری سلامت شدند

محلات - مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات گفت: همزمان با اجرای طرح پویش ملی سلامت، ۵۰‌ درصد از مردم این شهرستان غربالگری شدند.

مسعود مظلومی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پویش سلامت افراد بالای ۱۸ سال با مراجعه به پایگاه‌های جامع سلامت در شهرها و مراکز بهداشت در روستاها، به صورت رایگان قند و فشار خون این جامعه هدف کنترل و درمان می‌شود.

وی گروه هدف در حوزه سلامت محلات را ۶۶۳۴۳ نفر عنوان کرد و افزود: تاکنون بیش از ۲۲ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش، معادل ۵۰ درصد این شبکه بهداشت و درمان غربالگری شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات اظهار کرد: از این تعداد ۱۰۸ مورد مشکوک به دیابت و بیش از ۴۸۰۰ مورد مبتلا به فشار خون بالا در طرح غربالگری در شهرستان محلات شناسایی شدند.

مظلومی هدف از اجرای این طرح را شناسایی بیماران و آموزش گسترده‌تر به افراد بیان کرد و گفت: در صورتی که این بیماری‌ها در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود، کنترل و درمان آسان‌تر است.

وی بیان کرد: برنامه غربالگری رایگان دیابت و فشارخون از ۲۰ آبان ماه و تا ۱۵ دیماه در تمام پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت محلات انجام می‌شود که انتظار است افرادی که تاکنون موفق به مشارکت در این برنامه نشده‌اند در اولین فرصت به واحدهای بهداشتی مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند.

کد خبر 5966454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha