۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳

مدیرکل هواشناسی استان سمنان:

هشدا زرد هواشناسی در استان سمنان صادر شد/ لغزندگی راه‌های

هشدا زرد هواشناسی در استان سمنان صادر شد/ لغزندگی راه‌های

سمنان- مدیرکل هواشناسی استان سمنان از صدور هشدار زرد هواشناسی در پی بارش برف و باران در اقصی نقاط استان به خصوص مناطق نیمه شمالی، طی امروز و فردا خبر داد.

سید ایرج مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به استقرار سامانه کم فشار بارشی در استان سمنان از شامگاه دیشب تا امروز، تاکید کرد: استقرار این سامانه بارشی و برودتی باعث شده تا امروز پنجشنبه هشدار زرد رنگ هواشناسی برای نقاط مختلف استان سمنان صادر شود.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی و وضعیت هشدار زرد تا غروب جمعه نیز ادامه خواهد داشت، افزود: در نواحی کوهستانی و سردسیر استان سمنان بارش‌ها به صورت برف و همچنین کولاک خواهد بود در نتیجه شاهد کاهش چهار الی هشت درجه‌ای دمای هوا نیز در نقاط مختلف استان سمنان به خصوص نیمه شمالی خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: مه آلودگی و کاهش دید در کنار لغزندگی معابر از جمله دیگر پدیده‌هایی است که امروز و فردا امکان دارد مخاطراتی را برای خودروهای عبوری از گردنه‌ها و محورهای مرتفع استان به دنبال بیاورد.

مصطفوی با بیان اینکه اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی به خصوص گردنه‌ها و نقاط مرتفع، کاهش دید افقی و کولاک و مه آلودگی و احتمال جاری شدن روان آب‌ها و سیلاب‌ها در جاده‌های مواصلاتی استان سمنان از جمله دیگر مخاطرات استقرار این سامانه کم فشار بارشی است، بیان کرد: از مردم درخواست می‌شود در صورت الزام به حضور در جاده‌های استان تجهیزات زمستانی را همراه داشته باشند.

وی از احتمال جاری شدن سیلاب‌ها و روان آب‌ها در جوار رودخانه‌های استان سمنان نیز خبر داد و افزود: کنترل و لایروبی شبکه آبرسانی، جوی‌ها و کانال‌های آب، عدم صعود به ارتفاعات و نقاط کوهستانی و همچنین اجتناب از حضور در جوار رودخانه‌ها از جمله توصیه‌های سازمان هواشناسی به مردم استان در این آخر هفته است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان خواستار به کار گیری تمهیدات لازم برای کشاورزان در راستای دوری از مخاطرات سرمازدگی شد و گفت: به دلیل وزش باد توصیه دیگر ما این است که مردم مراقب داربست‌های ساختمانی و تابلوهای تبلیغاتی و همچنین درختان خشک و کهن سال باشند.

کد خبر 5966579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha