۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۵

مدیرکل آموزش و تحقیقات گمرک ایران مطرح کرد؛

ضرورت تسریع در تعیین تکلیف پرونده های گمرکی

ضرورت تسریع در تعیین تکلیف پرونده های گمرکی

بهشهر- مدیرکل مرکز آموزش، تحقیقات و ظرفیت سازی گمرک ایران تسریع در تعیین تکلیف پرونده های مربوط را نیازمند افزایش شناخت قضات با قوانین گمرکی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه اعتماد مقدم ظهر پنجشنبه در کارگاه آموزشی - تخصصی آشنایی با حقوق گمرکی ویژه قضات رسیدگی کننده به پرونده‌های گمرکی سراسر کشور در مرکز آموزش منطقه‌ای گمرکات شمال کشور افزود: برگزاری کارگاه آموزشی ویژه قضات در راستای برنامه‌های توسعه‌ای گمرک جمهوری اسلامی ایران در امر آموزش و ظرفیت سازی و همکاری با سازمان‌های همکار، برنامه ریزی و هدف گذاری شد.

اعتماد مقدم، افزایش دانش و اطلاعات همکاران قضائی در امور گمرکی، تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌های مربوطه و افزایش شناخت قضات مرتبط با گمرک با قوانین و مقررات، فرایندها و رویه‌های گمرکی را از دیگر اهداف برگزاری کارگاه آموزشی ۲ روزه دانست.

رضا گرزین مدیر کل گمرک امیرآباد، در این نشست به مسئولیت‌های گمرک در جهت ترخیص کالاهای سلامت محور اشاره و اضافه کرد: در این نشست فرآیند موجود در واردات و ترخیص این نوع کالاها و همچنین ضرورت اخذ مجوزهای قانونی صادره از سوی سازمان‌های متولی قبل از ترخیص را تشریح شد.

وی افزود: در این نشست با اشاره به آگاهی بخشی و توجه ویژه به کنترل مبادی ورودی کالاهای اساسی و مرتبط با محصولات تراریخته و معرفی تأثیرات بالقوه آن‌ها بر محیط زیست و سلامت جامعه، به اهمیت نقش گمرکات کشور و سازمان‌های مسئول در تشخیص سلامت و نظارت دقیق بر ورود این گروه از کالاها به کشور پرداخته شد.

کد خبر 5966817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha