۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۷

امام جمعه زرندیه:

استفاده مجدد آمریکا از قانون وتو مصداق واقعی قانون جنگل است

استفاده مجدد آمریکا از قانون وتو مصداق واقعی قانون جنگل است

زرندیه - امام جمعه زرندیه گفت: استفاده مجدد آمریکا شیطان بزرگ از قانون ظالمانه وتو که مصداق واقعی قانون جنگل است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین ابراهیمی در خطبه‌های نماز جمعه زرندیه اظهار کرد: وتوی آمریکا چراغ سبز آمریکا برای قتل‌عام بیشتر مردم غزه بود و این حق ظالمانه ناکارآمدی و بی مصرفی سازمان‌های بین المللی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه استفاده مجدد آمریکا شیطان بزرگ از قانون ظالمانه وتو، مصداق واقعی قانون جنگل است، افزود: حمایت از وحشی گری های رژیم صهیونیستی در باز گذاشتن دست خونریز و جنایت پیشه رژیم سفاک و اشغالگر قدس بار دیگر بی خاصیتی و زائد بودن سازمان‌های بین المللی را به جهانیان ثابت کرد.

امام جمعه زرندیه افزود: در عمر ۷۰ ساله سازمان ملل هرجا که پای بازدارندگی اشغالگران و جنایتکاران به میان آمده این قانون ظالمانه حق وتو توسط ۵ عضو دائم شورای امنیت به ویژه آمریکا به نفع اشغالگران و جنایتکاران به کار گرفته شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه شیطان بزرگ آمریکا تاکنون ۴۰ بار از حق وتو برای حمایت از جنایات اسرائیل استفاده کرده است، گفت: در هفته گذشته دبیر کل سازمان ملل در اقدامی بی سابقه با استفاده از ماده ۹۹ منشور سازمان ملل اعضای شورای امنیت را برای صدور قطعنامه آتش بس جنگ غزه فراخواند که متأسفانه آمریکا این قطعنامه را وتو کرد.

وی افزود: ماده ۹۹ منشور سازمان ملل این حق را به دبیر کل سازمان ملل داده است و هرگاه صلح جهانی به خطر افتاد اعضای شورای امنیت را برای تصمیم گیری فراخواند.

امام جمعه زرندیه گفت: در عمر سازمان ملل تاکنون ۹ مرتبه از این ماده ۹۹ استفاده شده است که متأسفانه آمریکا با استفاده از حق ظالمانه وتو آن را بی اثر کرد.

کد خبر 5967505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha