۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۹:۳۶

دوشنبه در حوزه هنری؛

بیست‌وششمین نشست زبان‌شناخت برگزار می‌شود

بیست‌وششمین نشست زبان‌شناخت برگزار می‌شود

بیست و ششمین نشست از سلسله نشست‌های زبان‌شناخت با عنوان «تقابل و تعامل هوش مصنوعی با خط و زبان فارسی» دوشنبه ۲۷ آذر توسط دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست و ششمین نشست از سلسله نشست‌های زبان‌شناخت با عنوان «تقابل و تعامل هوش مصنوعی با خط و زبان فارسی» دوشنبه ۲۷ آذر توسط دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری و با حضور سید محمد محمدزاده ضیابری، دبیر کمیسیون هوش مصنوعی و علم داده سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می‌شود.

سید محمد محمدزاده ضیابری، که ریاست کارگروه حکمرانی داده و زیرساخت‌های هوش مصنوعی سازمان نصر را نیز بر عهده دارد، با اشاره به رشد سرسام‌آور فناوری و به خصوص هوش مصنوعی در سال‌های اخیر گفت: زبان فارسی با هجمه‌ای اساسی مواجه شده و بیم آن می‌رود در صورت عدم توجه به مباحث فناوری و اثرات فرهنگی آن، به مرور خدشه‌های اساسی و جبران‌ناپذیری به این میراث فرهنگی وارد شود.

مدیرعامل شرکت پردازش هوشمند ترگمان، پاسداری از زبان فارسی را منوط به همکاری مستقیم همه دغدغه‌مندان درحوزه‌های علوم انسانی، زبان‌شناسی، سیاست‌گذاری و علوم مهندسی دانست و افزود: دیگر نمی‌توان صرفاً به فعالیت‌های فرهنگی و متکی به علوم انسانی بسنده کرد.

ضیابری در این نشست به فناوری‌های پردازشی زبانی، مخاطرات آن‌ها و راه‌کارهای تعامل با آن‌ها به جهت کاهش مضرات و افزایش مواهب می‌پردازد.

این نشست دوشنبه ۲۷ آذر از ساعت ۱۳ تا ۱۵ در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می‌شود.

کد خبر 5967728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha