۲۶ آذر ۱۴۰۲، ۹:۵۲

در گفت وگو با مهر مطرح شد؛

برگزاری نمایشگاه بزرگ فاطمی در مصلای کرج

برگزاری نمایشگاه بزرگ فاطمی در مصلای کرج

کرج - معاون فرهنگی هنری مجتمع بین المللی مهدیون کرج از برپایی نمایشگاهی بزرگ به مناسبت ایام فاطمیه در مصلای کرج خبر داد.

الهه سادات بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برپایی نمایشگاه هنری مشکات فاطمی در مصلای بزرگ نماز جمعه کرج گفت: در این نمایشگاه زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) با ۱۶۰ موضوع به صورت سلسله وار در قالب نقاشی به تصویر کشیده شده است.

وی عنوان کرد: سبک این آثار هنری، قهوه خانه‌ای با تکنیک رنگ روغن بوده در خلق آنها از تلفیق هفت هنر ایرانی و اروپایی استفاده شده است. طراحی و خلق این تابلوها با تلاش ۴۰ بانوی هنرمند از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و اواخر سال ۱۳۹۶ مورد افتتاح و رونمایی قرار گرفت.

بهشتی اظهار کرد: با توجه به هجمه فرهنگی شدیدی که توسط دشمنان علیه جوانان ما ایجاد شده است، ما باید گوهرهای دینی خود را با ذائقه این زمان معاصرسازی و به روزرسانی کنیم تا بتوانیم گام کوچکی در راستای ایجاد و حفظ اتحاد میان مذهب و هنر برداریم.

وی با اشاره به سنگین و پرهزینه بودن خلق این آثار هنری بیان کرد: این اقدام خودجوش و دلی بود و خود حضرت زهرا (س) هزینه‌های آن را رساند و به کار برکت داد وگرنه اگر بخواهیم برای امور فرهنگی، منتظر حمایت نهادهای دولتی باشیم، نتیجه مطلوبی را شاهد نخواهیم بود.

معاون فرهنگی هنری مجتمع بین‌المللی مهدیون کرج با تاکید بر اینکه همه باید هر آنچه در توان داریم را در راه دین و رسالتی که خدا بر عهده ما قرار داده، گام برداریم، گفت: وقتی صحبت از حضرت زهرا (س) به میان می‌آید یک در سوخته و گل یاس در ذهن‌ها تداعی می‌شود و سایر ابعاد زندگی ایشان تصور نمی‌شود.

بهشتی عنوان کرد: وقتی مردم، نه فقط جوانان این همه رنگ، زیبایی و شگفتی و ابعاد بیان نشده یا کمتر شنیده شده از زندگی حضرت زهرا (س) را می‌بینند به وجد می‌آیند و به مادر آسمانی خود افتخار می‌کنند که امیدواریم بانوی دو عالم این اقدام کوچک را از ما قبول کنند و ذخیره آخرتمان باشد.

کد خبر 5968631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha