۲۶ آذر ۱۴۰۲، ۸:۴۰

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه خبر داد؛

حوادث کوهستان در صدر جدول عملیات‌های امدادونجات هلال احمر

حوادث کوهستان در صدر جدول عملیات‌های امدادونجات هلال احمر

کرمانشاه- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه کوهنوردان کرمانشاهی رعایت نکات ایمنی را جدی بگیرند، گفت: حوادث کوهستان در صدر جدول عملیات‌های امدادونجات هلال احمر قرار دارد.

محمدباقر محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمادگی تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، اظهار کرد: از ابتدای امسال بیش از ۶۵۰ حادثه توسط این جمعیت امدادرسانی شده است.

وی افزود: بیشترین حادثه استان کرمانشاه در ۲ حوزه حوادث جاده‌ای و کوهستان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: سال گذشته استان کرمانشاه در حوادث کوهستان رتبه ۱۰ کشور را به خود اختصاص داد که در ۹ ماهه امسال در جایگاه ششم قرار دارد.

محمدی بیان کرد: از ابتدای امسال ۱۰۶ حادثه کوهستان با ۱۹ فوتی به وقوع پیوسته که در بحث موارد فوت رتبه دوم کشوری را داریم که نیازمند همراهی و کمک مدیریت بحران، هیأت کوهنوردی و کوهنوردان هستیم.

وی ادامه داد: ۶۴۹ نفر در حوادث امسال امدادرسانی شده‌اند و کوهنوردان باید با آموزش لازم راهی کوهستان شوند و افراد بیمار باید از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: چنانچه افرادی قصد عزیمت به کوهستان‌های استان را دارند هیأت کوهنوردی و پایگاه‌های هلال احمر را در جریان قرار دهند و در صورت بروز حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند.

کد خبر 5968672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha