۲۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۰

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)؛

سوگواری برای «بهترین مادر» در استان سمنان/ موکب عزا برپا شد

سوگواری برای «بهترین مادر» در استان سمنان/ موکب عزا برپا شد

سمنان- مردم استان سمنان همزمان با دیگر نقاط کشور، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) مراسم عزاداری و سوگواری برپا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم استان سمنان در هشت شهرستان، ۲۰ شهر و صدها روستا همزمان با دیگر شیعیان جهان و ایران و مقارن با سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرای مرضیه (س) دخت نبی (ص) مراسم سوگواری و عزاداری برگزار کردند.

مراسم سوگواری فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور مردم متدین و خداجوی استان سمنان امروز در اقصی نقاط استان برگزار شده است. امروز همچنین مردم پنج نقطه استان سمنان میزبان پیکر پنج شهید گمنام نیز هستند که قرار است در شهرستان‌های شاهرود، گرمسار و میامی، به خاک سپرده شوند.

شهدا آمدند

ویژه برنامه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و مراسم استقبال و وداع با پیکر مطهر شهید گمنام دیروز و امروز در نقاط مختلف استان سمنان به اجرا در آمد و حتی روز گذشته مراسمی در برخی مدارس استان هم با حضور دانش آموزان برگزار شد.

امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در سراسر کشور ۲۸۰ شهید گمنام نیز در حال تشییع هستند شهدایی که نورانیت را در فضای کشورمان پراکنده کرده‌اند مراسم تشییع و وداع با شهدای حادثه تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان هم در حال برگزاری است.

امروز قرار است مراسم وداع و تشییع شهدای گمنام در نقاط مختلف استان سمنان با حضور مردم دیار سه هزار شهید، مردم دیار قدردانی و خداشناسی، رحمه و مرحمه برگزار شود مردمی که سیره فاطمی را به خوبی می‌شناسند و امروز در رثای مادر سوگوار هستند.

سوگواری برای «بهترین مادر» در استان سمنان/ موکب عزا برپا شد

موکب ها و روضه‌ها برپا شد

طبق برنامه‌ریزی حفظ آثار استان سمنان قرار است یک شهید گمنام در میغان شاهرود، یک شهید در دامغان، دو شهید در میامی و یک شهید هم در ایوانکی به خاک سپرده شود اما امروز مراسم مشایعت و وداع این شهدا در شاهرود، دامغان و سمنان برگزار می‌شود و سپس عصر امروز خاک سپاری این شهدا برگزار خواهد شد.

مردم استان سمنان همچنین موکب‌های عزاداری و نذری را هم چند روزی می‌شود که برپا کرده‌اند معابر مختلف شهرهای استان سمنان میزبان این موکب ها است که از آنها صدای نوحه سرایی و مدیحه سرایی بلند می‌شود.

روضه‌های خانگی فاطمیه نیز از دیگر برنامه‌هایی است که این روزها مردم استان سمنان برگزار می‌کنند. مراسمی که با استقبال خوب مردم متدین و فاطمی استان سمنان همراه می‌شود روضه‌هایی که بانیان اش عاشقان فاطمی هستند.

سیره فاطمی

اما چرا تا این میزان حضرت فاطمه زهرا (س) برای مردم استان سمنان و شیعیان ایران اسلامی و دیگر نقاط جهان اهمیت دارد یک کارشناس فرهنگی و مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر می‌گوید: حضرت زهرا (س) اسوه ولایتمداری هستند.

حجت‌الاسلام غلامرضا میرزایی‌فرد با بیان اینکه نقل قول است که این بانوی گرانقدر جهان اسلام فرمودند «خدای متعال را گواه می‌گیرم که شنیدم پیامبر (ص) می‌فرمود: «علی، بهترین کسی است که او را میان شما جانشین می‌گذارم و او امام و خلیفه پس از من است» این نشان می‌دهد که ایشان ولایتمداری را معنی می‌کنند و به ما درس می‌دهند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) همچنین الگوی بانوان مسلمانان هستند، افزود: یکی از القاب ایشان محدثه است یعنی کسی که به علم حدیث تسلط دارد کسی که به مقامی رسیده که هر حرفش ارزش یک حدیث دارد و این نشان از مقام والای ایشان دارد.

سوگواری برای «بهترین مادر» در استان سمنان/ موکب عزا برپا شد

الگو گیری از حضرت زهرا (س)

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه امروز نیاز است که زنان و حتی مردان ما از حضرت زهرا (س) الگو بگیرند، تاکید کرد: ایشان اسوه عفاف هستند و جوانان امروز ما باید بدانند که ایشان در حجاب و عفاف الگو و اسوه برای همگان بودند از سوی دیگر ایشان بسیار اهل عبادت بود و حتی نقل است که ایشان تنها زن در ماجرای مباهله رسول الله (ص) بودند و این نشان از اهمیت شخصیت فاطمه (س) دارد.

میرزایی فرد با اشاره به دیگر القاب این بانوی گرانقدر دنیای اسلام شامل طاهره، مرضیه و… بیان کرد: یکی از مهمترین کارهایی که امروز باید دستگاه‌های فرهنگی ما صورت دهند تبیین این القاب و ویژگی‌های بارز شخصیت فاطمه (س) است چرا که بسیاری از جوانان ما از ویژگی‌های بارز اخلاقی ایشان اطلاع درستی ندارند.

وی با بیان اینکه ما باید شخصیت حضرت زهرا (س) را تبیین کنیم، افزود: مشکل ما این است که همیشه تلاش کرده‌ایم که سیره فاطمی و در کل سیره اهل بیت (ع) را تبلیغ کنیم در صورتی که ابتدا باید آن را تبیین کنیم زیرا موضوع تبیین نشده را نمی‌توان تبلیغ کرد در نتیجه باید به این موضوع بیش از همیشه توجه داشت.

امروز استان سمنان یک صدا مادر را صدا می‌زند آسمان هم گرفته تا با دل‌های مردم دیار قومس، همراه باشد مردم علیرغم سرمای هوا در مراسم عزاداری و سوگواری حضرت زهرای مرضیه (س) دخت پیامبر (ص) و همراه علی (ع) حاضر شدند تا نشان دهند که ملتی عاشق اهل بیت (ع) هستند.

کد خبر 5968758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha