۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۸:۰۷

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد؛

درخشش دانش‌آموز دهگلانی در جشنواره جوان خوارزمی

درخشش دانش‌آموز دهگلانی در جشنواره جوان خوارزمی

سنندج_ مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: دانش آموز دهگلانی توانست به عنوان تنها نماینده استان کردستان در مرحله کشوری جشنواره اختراعات خوارزمی بدرخشد.

هاشم ناظمی‌جلال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: پدرام احمدی دانش‌آموز دبیرستان شهید چمران دهگلان با ارائه طرح دستگاه «کشاورز یار پاک» در بیست و پنجمین دوره جشنواره جوان خوارزمی رتبه دوم کشور را کسب کند.

وی بیان کرد: کار پژوهشی این دانش‌آموز طراحی یک سیستم سوخت رسانی خلاقانه برای موتورهای بنزینی است که مصرف سوخت و آلودگی حاصل از احتراق سوخت را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: این موتور بر روی یک تیلر چند منظوره به کارگیری شده و قابلیت‌های کاربردی آن مورد تأیید سازمان پژوهش‌های علمی ایران قرار گرفته است.

ناظمی‌جلال ادامه داد: این طرح از میان ۲۷۱۷ طرح ثبت شده در دبیرخانه‌ی جشنواره که تنها ۹ طرح توانستند حائز امتیاز لازم برای کسب رتبه شوند و طرح دانش‌آموز دهگلانی تنها طرحی بود که از استان کردستان به مرحله نهایی راه یافته و در نهایت توانست در بخش کشاورزی و منابع طبیعی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص دهد.

وی در پایان کسب این موفقیت ارزشمند را به این دانش‌آموز ارجمند، خانواده وی و مجموعه آموزش و پرورش شهرستان دهگلان و استان تبریک گفت.

کد خبر 5969296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha