۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۹:۳۱

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مرکزی:

ارتقای ایمنی کارگران ساختمانی مرکزی در گرو ارائه آموزشهای فنی است

ارتقای ایمنی کارگران ساختمانی مرکزی در گرو ارائه آموزشهای فنی است

اراک- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: ارتقای ایمنی کارگران ساختمانی و کاهش حوادث ناشی از کار در گرو ارائه آموزش های فنی و حرفه ای است.

حمیدرضا رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با توجه به اجرای ماده ۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و ماده ۱۸ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و بند (ز) ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در راستای کاهش خطر حوادث و سوانح ناشی از کار، آموزش و توسعه مهارت‌های نیروی انسانی در حوزه ساخت و ساز را دستور کار ویژه خود قرار داده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی بیان کرد: در این خصوص تفاهمنامه‌ای میان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، اداره کل تأمین اجتماعی استان مرکزی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی و کانون انجمن صنفی کارگران و استاد کاران استان مرکزی منعقد شد.

رستمی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، همکاری مشترک در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و مهارتی مورد نیاز کارگران و استاد کاران، استفاده از پتانسیل طرفین تفاهمنامه جهت افزایش بهره وری و تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند سازی این قشر در راستای ارتقای دانش و مهارت کارگران ماهر مدنظر است.

وی ارتقای کیفیت اجرای کار، کاهش مشکلات نظارت برای مهندسین ناظر، افزایش رضایت کارفرمایان و مالکین در بکارگیری نیروی کار ماهر آموزش دیده و تعیین صلاحیت شده بومی در زمینه اجرای صنعت ساختمان را از دیگر اهداف انعقاد تفاهمنامه عنوان کرد.

وی افزود: طبقه بندی کارگران ماهر در صنعت ساختمان متناسب با ساختمان‌های گروه «الف تا د» و برگزاری نسبت‌ها و سمینارهای تخصصی پیرامون اهداف تفاهم نامه است.

کد خبر 5969319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha