۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۳۷

رئیس حوزه علمیه برادران نهاوند :

وحدت حوزه و دانشگاه برای آشنایی بیشتر این دو باهم است

وحدت حوزه و دانشگاه برای آشنایی بیشتر این دو باهم است

همدان- رئیس حوزه علمیه برادران نهاوند گفت: یکی از بن مایه‌های وحدت حوزه و دانشگاه آشنایی هر چه بیشتر حوزه‌های علمیه با دانشگاه‌ها و بالعکس است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین عباس مولوی در مراسم «روز وحدت حوزه و دانشگاه» به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مفتح ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهید آیت الله مفتح بیان داشت: یکی از بن مایه‌های وحدت حوزه و دانشگاه آشنایی هر چه بیشتر حوزه‌های علمیه با دانشگاه‌ها و بالعکس است.

وی گفت: این وحدت باعث آشنایی هرچه بیشتر و تعامل با دید بازتر این دو خواهد شد.

مولوی اظهار داشت: ممکن است در ذهن خیلی‌ها این باشد که حوزه‌ی علمیه یک نهاد علمی، سنتی، قدیمی است که برخی نیز به آن علوم قدیمه می‌گویند اما در واقع اینگونه نیست و در سال‌های بعد از انقلاب و توجهاتی که به این نهاد مقدس شده است، باعث شکوفایی حوزه‌های علمیه شده است.

عباس مولوی در ادامه بیان داشت: حوزه‌ی علمیه در سال‌های بعد از انقلاب پیشرفت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های علمی و گستره‌ی فعالیت‌های این نهاد مقدس داشته است چه فعالیت‌هایی که ارتباط با حوزه دارد و چه فعالیت‌های مرتبط با نظام اسلامی، چه جامعه اسلامی و فعالیت گسترده ی در حوزه‌ی بین الملل دارد.

وی افزود: جامعه المصطفی العالمیه یکی از این نهادهای بین المللی است، نهادی علمی آموزشی که فرصت تحصیل در سه حوزه کلان دانشی، علوم اسلامی، علوم انسانی، مطالعات فرهنگی و زبانی را برای مشتاقان سراسر عالم فراهم می‌نماید و در حال حاضر با بیش از ۹۰ ملیت در قم فعالیت می‌کند.

رئیس حوزه‌ی علمیه ی برادران نهاوند در ادامه اظهار داشت: جامعه المصطفی العالمیه یکی از برکات حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین مولوی در پایان خواستار وحدت هر چه بیشتر بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها شد و خاطر نشان کرد: هرچه وحدت بین حوزه و دانشگاه بیشتر شود سطح علمی دانشجویان و طلبه‌ها بالاتر خواهد رفت، از اساتید حوزه و دانشگاه خواهشمندیم که این وحدت را بیش از گذشته افزایش دهند، تا شاهد افزایش سطح علمی بالاتری در کشور باشیم.

کد خبر 5970363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha