۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۰

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی خبر داد؛

«گردشگری» پیشران توسعه اقتصادی خراسان جنوبی/توجه به یک صنعت سبز

«گردشگری» پیشران توسعه اقتصادی خراسان جنوبی/توجه به یک صنعت سبز

بیرجند-مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی گفت: گردشگری به عنوان یک صنعت سبز پیشران اقتصادی خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد اسماعیل فاطمی صبح سه شنبه در دیدار با فرماندار بیرجند اظهار کرد: توسعه پایدار شهری با ایجاد درآمد پایدار به دست می‌آید که بی شک یکی از راه‌های دستیابی به این امر خطیر توجه به توسعه گردشگری شهر است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های سازمان در جهت کمک به توسعه اقتصاد گردشگری شهر بیرجند، بیان کرد: ظرفیت خوب این شهر کویری در حوزه گردشگری، پتانسیلی بالقوه‌ای است.

درآمدزایی برای مردم منطقه با استفاده از ظرفیت گردشگری

فاطمی افزود: می‌توان با تدوین یک طرح اقتصادی مناسب از ظرفیت گردشگری به عنوان پیشران توسعه استان در جهت ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری و اشتغال آفرینی برای مردم این منطقه استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه سازمان همیاری با بهره‌گیری و بهره‌مندی از توان متخصصان حوزه‌های فنی و مهندسی، بازرگانی جهت تسریع در روند توسعه، تکمیل و بهره‌برداری از زیرساخت‌ها و طرح‌های گردشگری خراسان جنوبی آماده همکاری متقابل است، گفت: فعالیت‌های حوزه گردشگری و صنایع دستی یک اشتغال پایدار را رقم می‌زند.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی یادآور شد: آماده همکاری در حوزه گردشگری به عنوان صنعتی سازگار با محیط زیست هستیم.

علی فاضلی فرد، فرماندار بیرجند نیز در این دیدار اظهار کرد: سازمان همیاری شهرداری‌ها در خراسان جنوبی و کشور در نگاهی کلان نقش بی‌بدیلی در رشد اقتصادی دارد.

بیرجند؛ شهری با جاذبه‌های تاریخی بی مثال

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه شهرستان بیرجند با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منحصر به فرد و حفظ، معرفی میراث کهن این شهرستان نیازمند نظارت قوی و وجود افراد فعال در سطح استان است، گفت: گردشگری از مؤلفه‌های مهم در توسعه اقتصادی است.

فاضلی فرد با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری شهرستان بیرجند پیشران توسعه استان است و باید از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی استفاده کرد، افزود: توسعه همکاری‌ها بویژه در حوزه سرمایه‌گذاری، می‌تواند به افزایش ضریب اشتغال زایی در این شهرستان کمک کند.

گفتنی است در این نشست مسائل، نیازها و اولویت‌های حوزه مدیریت شهری شهرستان بیرجند مورد بررسی قرارگرفت و در خصوص سازوکارهای همکاری و استفاده از توان و ظرفیت‌های سازمان همیاری در جهت تأمین این نیازها بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 5970567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha