۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۱

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد:

تأمین آب یزد نیازمند مدیریت الگوی مصرف و افزایش بهره‌وری است

تأمین آب یزد نیازمند مدیریت الگوی مصرف و افزایش بهره‌وری است

یزد- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد، تأمین آب پایدار استان یزد را در گروی افزایش بهره‌وری و مدیریت الگوی مصرف دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید دهقانی‌زاده در نشست کنترل و پایش محور تحولی آب در سند یزدنوین با بیان اینکه خط انتقال آب به استان در بلند مدت نمی‌تواند جوابگو باشد بر لزوم توجه به افزایش بهره‌وری و مدیریت الگوی مصرف تأکید کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ یزد گفت: در افق ۱۴۲۰، استان یزد نمی‌تواند با کمتر از ۲۰۰ میلیون متر مکعب مدیریت شود و از اینرو باید راه‌هایی افزایش بهره‌وری و مدیریت الگوی مصرف نیز در پروژه‌های تحولی یزدِ نوین تعریف شوند.

دهقانی‌زاده، شرایط اقلیمی استان را مهم‌ترین ضرورت تأمین آب شرب پایدار و همچنین آب مورد نیاز صنعت دانست و عنوان کرد: جلوگیری از توسعه آتی واحدهای صنعتی آب‌بر به ویژه در محور مهریز- عقدا، تکمیل و توسعه زیرساخت‌های مرتبط با تامین و توزیع آب، گسترش استفاده از آب مجازی، کاهش تدریجی برداشت از منابع آب‌های زیر زمینی و مدیریت پایدار و بلند مدت منابع آبی استان برای شرب و سایر مصارف از جمله سیاست‌های پیش بینی شده در محور تحولی آب در سند یزدِ نوین است که مورد توجه تیم مدیریتی استان قرار دارد.

خط انتقال آب به تنهایی کفایت نیاز آبی استان را نمی‌کند

احمد آخوندی مشاور و دستیار استاندار یزد نیز با تأکید بر عدم کفایت خط انتقال آب به استان به تنهایی، خواستار توجه جدی و همه جانبه به سایر ابعاد این مهم در استان شد.

مسئول مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان نیز در این نشست با اشاره به برنامه تحولی یزدِ نوین و پروژه‌های تحولی حوزه آب گفت: از آنجا که مساله انتقال آب به استان یزد تنها بخشی از مشکل را حل می‌کند و بخش دیگر مربوط به افزایش بهره‌وری و مدیریت الگوی مصرف است، در همین زمینه دو برنامه عملیاتی در محور آب در یزدِ نوین به این امر اختصاص یافته است.

اکرم فداکار تصریح کرد: نقش مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان تسهیل‌گری است و می‌کوشد تا موانع را برطرف و چالش‌ها را نیز حل کند.

وی در ادامه فلسفه وجودی این مرکز را اجتناب از روزمره‌گی دانست و بیان داشت: تامین پایدار آب برای استان یزد از اهداف مهم برنامه تحولی یزدِ نوین است.

محمد مهدی جوادیان زاده، مدیر کل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان یزد نیز در این نشسن به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات این شرکت، حول محور تحولی آب در سند یزدِ نوین پرداخت.

در این نشست همچنین در خصوص پروژه‌های خط دوم انتقال آب، انتقال آب از دریا، خط سبز آبرسان، نیروگاه برق آبی، بازچرخانی پساب و بازار آب بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 5970705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha