۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس:

جشن تکلیف ۸۳ هزار دانش‌آموز استان فارس برگزار می‌شود

جشن تکلیف ۸۳ هزار دانش‌آموز استان فارس برگزار می‌شود

شیراز - مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: جشن تکلیف، عبادت و بندگی ۴۳ هزار دانش‌آموز دختر پایه سوم ابتدایی و ۴۰ هزار دانش‌آموز پسر پایه هشتم متوسطه استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدخلیل عسکری در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم جشن عبادت و بندگی دانش آموزی استان فارس گفت: در راهبرد مدرسه محوری، نقش‌دهی به دانش آموزان باید مورد توجه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس افزود: جشن تکلیف برای ۴۳ هزار دانش‌آموز دختر پایه سوم و ۴۰ هزار دانش‌آموز پسر پایه هشتم در سطح استان فارس برگزار می‌شود.

عسکری تصریح کرد: از مجموع این دانش آموزان، ۱۶ هزار دانش‌آموز دختر پایه سوم و ۱۱ هزار دانش‌آموز پسر پایه هشتم در کلان شهر شیراز مکلف و در جشن عبادت مشارکت می‌کنند.

وی ادامه داد: جشن تکلیف آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: آئین جشن تکلیف رویدادی مذهبی است لذا ضروری است به گونه‌ای برگزار شود که سالروز مکلف شدن و مشرف شدن دانش‌آموز به بارگاه حق تعالی همواره در ذهن او ماندگار شود.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و متمرکز برای دانش آموزان مکلف تاکید و عنوان کرد: بهره‌مندی از تشکل‌های دانش آموزی در این برنامه، به کیفیت آن کمک خواهد کرد.

عسکری اضافه کرد: برنامه جشن تکلیف دختران به صورت هماهنگ و همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) درجوار حرم مطهر شاه‌چراغ علیه السلام در دی ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشن عبادت ویژه پسران نیز به صورت هماهنگ و همزمان در اردیبهشت ماه آینده برگزار خواهد شد.

کد خبر 5971834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha