۳۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۳

رییس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی:

احتمال کولاک برف از روز جمعه در آذربایجان‌غربی وجود دارد

احتمال کولاک برف از روز جمعه در آذربایجان‌غربی وجود دارد

ارومیه- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید هوای آذربایجان غربی از روز جمعه برفی توام با کولاک خواهد بود.

مهدی صابری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی با ورود موج بارشی جدید همراه با برف و باران از روز جمعه به استان، احتمال کولاک برف در جاده‌های کوهستانی به علت وزش باد شدید وجود دارد و لازم است مسافران و رانندگان تدابیر لازم را به‌کار گیرند.

وی با بیان اینکه بارش باران و برف و وزش باد شدید با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت برای استان به ویژه نواحی جنوبی و مرکز پیش بینی می‌شود، اضافه کرد: مه گرفتگی و کاهش دید نیز تا روز یکشنبه برای استان پیش بینی می‌شود و لازم است تا محکم سازی بناها و سازه‌های نیمه کاره و بنرهای تبلیغاتی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی جهت آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و مواجهه با وزش باد شدید و کولاک مورد توجه باشد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی بیان کرد: خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها مسیل‌ها و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده‌ای و تجهیز خودروها به لوازم زمستانی نیز از موارد مهمی است که لازم است تدابیر مربوط با آنها به‌کار بسته شود.

صابری اظهار کرد: تا روز یکشنبه هفته آینده لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی، احتمال پرتاب اشیای و خسارت به سازه‌های سبک، درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره پیش بینی می‌شود و لازم است به موارد ایمنی مربوط به این موضوعات هم دقت شود.

هشدار نارنجی بیانگر احتمال وارد شدن خسارت‌های بالا و گسترده در اثر فعالیت سامانه بارشی در استان است.

کد خبر 5972921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha