۱ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۴۶

در ماه گذشته؛

۴۳۰ مورد حریق در کرج اطفا شد

۴۳۰ مورد حریق در کرج اطفا شد

کرج- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: طی آذر سال جاری آتش نشانان به ماموریت ۴۳۰ مورد حریق و ۴۶۴ مورد حادثه اعزام شدند.

محمد یساولی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: طی آذر ماه، ۳ هزار و ۳۱۷ نیروی عملیاتی (نفر ساعت) مستقر در ۳۲ ایستگاه به مدت ۹۱۷ ساعت عملیات و با استفاده از تجهیزات و یک هزار و ۲۶۹ دستگاه خودروی عملیاتی به ۴۳۰ مورد حریق و ۴۶۴ مورد حادثه رسیدگی کردند.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۰ مورد استقرار در سطح شهر با حضور آتش نشانان صورت گرفت، اضافه کرد: در ماهی که گذشت ۲۷۶ نفر نجات یافته، ۸۳ مصدوم و ۱۰ فوتی در حادثه‌هایی که رقم خورد داشتیم و در این مدت بیش از ۲۶ هزار بار با سامانه ۱۲۵ تماس برقرار شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با بیان اینکه در بین ۳۲ ایستگاه عملیاتی، بیشترین مأموریت در ایستگاه ۱۰۱ با ۳۰ مورد حریق و ۳۰ مورد حادثه، ایستگاه ۱۱۰ با ۳۹ حریق و ۱۷ حادثه و ایستگاه ۱۰۲ با ۲۶ حریق و ۳۰ حادثه صورت گرفت.

یساولی افزود: در حوزه معاونت ایمنی و پیشگیری، ۹۲ مورد جواز و ۱۶۲ مورد تائیدیه ایمنی صادر شد. صدور ۱۵ مورد گواهی جهت علت حریق و سه مورد گواهی حریق و حوادث و ۱۰۳ مورد بازدید از اماکن تصرفات سطح شهر از دیگر اقدامات انجام شده توسط این سازمان است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج ارائه ۱۸ مورد خدمات مشاوره‌ای، صدور ۵۶ مورد اخطار ایمنی در حوزه ایمنی شهری، بازدید از واحدهای صنعتی به تعداد یک مورد در حوزه صنایع، و بازدید از صنوف به تعداد دو مورد در حوزه اصناف را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

وی گفت: در حوزه آموزش و تربیت بدنی برگزاری ۱۵۳ دوره آموزش ایمنی و آتش نشانی ویژه شرکت‌ها، مدارس، ادارات و داوطلبین، کارورزی، برگزاری مانور سراسری زلزله با حضور ۲۰ هزار و ۲۳۰ کارآموز به مدت ۶۵۲ ساعت با همکاری ۱۷۵ مربی، برگزاری دو دوره آموزش سبک زندگی اسلامی و فن تدریس مربیگری با حضور ۲۷۷ فراگیر از پرسنل سازمان، با همکاری دو مربی به مدت ۳۴ ساعت طی یک ماه گذشته صورت گرفت.

کد خبر 5973165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha