۲ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۹

رییس بسیج رسانه استان فارس خبر داد؛

آغاز جشنواره رسانه‌ای امید در فارس با هدف جهادتبیین و امیدآفرینی

 آغاز جشنواره رسانه‌ای امید در فارس با هدف جهادتبیین و امیدآفرینی

شیراز - رییس بسیج رسانه فارس گفت: جشنواره رسانه‌ امید با هدف جهاد تبیین، انعکاس دستاوردهای نظام در حوزه‌های مختلف، تبیین و روشنگری، تمرین کار گروهی و ترویج امیدآفرینی آغاز به کار کرد.

هادی رضایی در نخستین رویداد رسانه‌ای «جام رسانه امید» ویژه اصحاب رسانه استان فارس که پیش از ظهر شنبه با حضور مسؤولین، اصحاب رسانه و شرکت‌های دانش بنیان در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری فارس آغاز به کار کرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: رویداد ۲۴ ساعته جام رسانه امید، امروز و فردا ویژه اصحاب رسانه استان فارس برگزارمی‌شود.

مسؤول بسیج رسانه استان فارس با بیان اینکه تاکنون این رویداد در استان‌های مختلف برگزار شده و اکنون نوبت درخشش رسانه‌های استان فارس فرا رسیده گفت: اصحاب رسانه در این ۲۴ ساعت پس از بارگذاری اخبار، گزارش و محتواهای خود در رسانه‌های خود با هشتگ پیشرفت فارس، پیشرفت استان، جام رسانه امید، مورد ارزیابی هیأت داوران قرار خواهند گرفت.

وی افزود: خلق ایده یا ایده‌پردازی، گزارش مکتوب (اعم از توصیفی، خبری، تحقیقی، تحلیلی)، یادداشت و سرمقاله، پادکست، تیتر، عکس، پوستر و اینفوگرافی یا متن عکس و کلیپ موبایلی از جمله قالب‌هایی است که اصحاب رسانه می‌توانند در این زمینه تولید محتوا کنند.

مسؤول بسیج رسانه فارس در خصوص این سوال خبرنگار ما که مهمترین شاخص‌های ارزیابی محتواهای تولید شده چیست؛ گفت: شاخص ارزیابی محتوای تولید شده در این رقابت همانند دیگر جشنواره‌های رسانه‌ای مرسوم عواملی چون کیفیت محتوایی آثار ارسال شده، تعداد انتشار در این دو روز، تعداد اشتراک‌گذاری محتواهای متنی ویدئویی و تصویری و میزان بازخورد این محتواها در شبکه‌های اجتماعی و واکنش مخاطب است که بر اساس آن آثار ارزیابی می‌شوند.

رضایی هدف از برگزاری این رویداد را تمرین کار گروهی و انعکاس دستاوردهای نظام به ویژه در حوزه دانش و فناوری، نانو، پزشکی، نظامی و… دانست و گفت: معرفی شرکت‌های فعال دانش بنیان، مقابله با هجمه رسانه‌ای دشمن از جمله تحریف واقعیات و انحراف در حقایق که توسط خط خبری دشمن دنبال می‌شود و تبیین و روشنگری در زمینه‌های مختلف و در دست گرفتن روایت اول از جمله مهمترین اهداف این جشنواره است.

وی در پایان گفت: اختتامیه این رویداد همراه با انتخاب رسانه‌های برتر با حضور مسؤولان فردا برگزار می‌شود.

کد خبر 5973896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha