۲ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۱۳

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

۳۹ واحد بوم‎گردی در مازندران بهره‌برداری شد

۳۹ واحد بوم‎گردی در مازندران بهره‌برداری شد

ساری- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از صدور موافقت اولیه ۸۰ واحد بوم‎گردی در استان خبر داد و گفت: ۳۹ واحد امسال بهره برداری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ایزدی ظهر شنبه در گفت وگو با خبرنگاران از صدور موافقت اولیه ۸۰ واحد بوم‌گردی در مازندران خبر داد و افزود: موافقت اولیه اقامتگاه بوم‌گردی در راستای توسعه بوم‌گردی با تاکید بر مشارکت جوامع محلی و توانمندسازی روستاها صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به صدور پروانه بهره‌برداری ۳۹ و احد بوم گردی در استان گفت: ۱۱۰ پرونده متقاضی اقامتگاه بوم‌گردی در دست اقدام است.

وی از وجود ۳۷۲ واحد بوم‌گردی در سراسر استان خبر داد و افزود: واحدهای بوم‌گردی از جمله تأسیسات گردشگری مورد اقبال گردشگران است که از نظر حفظ محیط زیست و تحولاتی که در منطقه ایجاد می‌کند؛ حائز اهمیت است.

ایزدی به وجود انواع اقامتگاه بوم‌گردی با سطح خدمات متنوع در استان اشاره کرد و یادآور شد: تنوع اقلیمی در مازندران، پتانسیل خوبی برای طراحی و اجرای تورهای بوم‌گردی به وجود آورده است که می‌تواند به عنوان یک ظرفیت خوب استان توسط دفاتر خدمات گردشگری مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 5974106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha