مدیر رفاهی تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:

مادران باردار دچار سوء تغذیه چهارمیلیون ریال دریافت می کنند

مادران باردار دچار سوء تغذیه چهارمیلیون ریال دریافت می کنند

یاسوج- مدیر رفاهی تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ماهانه مبلغ چهار میلیون ریال به مادران باردار دچار سوء تغذیه پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دانشی بعدازظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود تا در دسترس این مادران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه، این اعتبار چهار میلیون ریالی تا پایان ماه جاری فعال خواهد شد، گفت: مادران باردار دچار سو تغذیه در کهگیلویه و بویراحمد با تأیید دانشگاه علوم پزشکی و خانه‌های بهداشت این کمک هزینه را دریافت می‌کنند.

دانشی تصریح کرد: همچنین سه هزار و ۳۳۹ کودک دارای اختلال رشد نیز در کهگیلویه و بویراحمد یارانه شش میلیون تا ۱۰ میلیون ریالی دریافت می‌کنند که این امر را دولت در راستای تحقق طرح راهبردی امنیت غذایی، افزایش رفاه زندگی مردم و به ویژه دهک‌های کم‌درآمد جامعه، اجرایی کرده است.

وی افزود: مادران شیرده دارای سو تغذیه و نیازمند به غذای مغذی نیز ماهانه مبلغ ۱۰ میلیون ریال دریافت می‌کنند.

دانشی با بیان اینکه یکی از طرح‌های راهبردی دولت سیزدهم امنیت غذایی است، گفت: در صورتی که هم کودک و مادر شیرده دچار مشکلات تغذیه‌ای باشند به حساب هر کدام ۱۰ میلیون ریال واریز خواهد شد و ارائه کالابرگ الکترونیکی نیز گام مؤثری در حوزه تحقق این طرح راهبردی بود که از ابتدای سال جاری آغاز شد.

وی افزود: در طرح کالابرگ، ۱۱ قلم کالا شامل لبنیات، شیر، ماست، پنیر، تخم‌مرغ، پروتئین‌ها، گوشت‌مرغ و گوشت‌قرمز، حبوبات، روغن، شکر، قند و برنج قرار داشت که اکنون میوه و سبزیجات نیز شامل طرح کالا برگ می‌شوند.

کد خبر 5974312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha