۳ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۳۳

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

مهارت و سبک زندگی اجتماعی فراتر از سطح خواندن و نوشتن است

مهارت و سبک زندگی اجتماعی فراتر از سطح خواندن و نوشتن است

بندرعباس- نماینده ولی فقیه درهرمزگان گفت: مهارت و سبک زندگی اجتماعی در واقع فراتر از سطح خواندن و نوشتن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد عبادی‌زاده در همایش گرامیداشت هفته سوادآموزی در استان بیان داشت: مهارت از بابت اینکه توانایی انجام دادن کاری را داشته باشد و در سبک زندگی اجتماعی نیز فرد باید در دوره‌های آغازین چگونگی رفتار با محیط پیرامون و قوانین و مقررات را بیاموزد و به خانواده احترام بگذارد.

وی یادآورشد: مهارت و سبک زندگی اجتماعی در واقع فراتر از سطح خواندن و نوشتن است و دانش آموزان باید چگونه زیستن را آموزش ببینند.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: رویکرد قرآنی در نهضت سوادآموزی نیز بسیار مهم است؛ چرا که فراگیران هم قرآن و هم معارف ارزشمند قرآنی که همان سبک زندگی دینی و اسلامی را فرا می‌گیرند.

عبادی‌زاده ادامه داد: دانش اصلی‌ترین ویژگی شخصیتی انسان بوده که با آن جان می‌گیرد و هویت انسانی پیدا می‌کند وهمچنین دانش باید از گهواره تا گور فراگرفت و زمانی برای آن تعریف نشده است.

وی گفت: بیش از چهار دهه از عمر مبارک انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما شاهد اتفاقات مبارکی بوده‌ایم که وضعیت کشورمان را در مقیاس جهانی در حوزه سواد بالا ببرد.

رشد چشمگیر باسوادی در هرمزگان پس از ۴۴ سال مایه مباهات است

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش هرمزگان نیز با اشاره به اهمیت حوزه سواد آموزی گفت: باسوادی در هرمزگان پس از ۴۴ سال رشد چشمگیری داشده که این مایه مباهات است.

احمد جعفری ادامه داد: مبارزه با بی‌سوادی به‌عنوان یک امر مهم در تمام دنیا و جوامع امروزی در بخش‌های مختلف توسعه را رقم می‌زند و مبارزه با پدیده آسیب‌زای بی‌سوادی نه‌تنها منجر به توسعه فرهنگی می‌شود بلکه می‌توان توسعه اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی را نیز در دسته آثار مبارزه با بی‌سوادی قلمداد کرد.

وی ادامه داد: کسب سواد و بهره‌برداری از آن‌یکی از مسائل مهم و ارزشمند در جوامع امروزی برای هر فرد است، از طرفی هم می‌توان میزان بهره‌مندی مردم هر کشوری را یکی از شاخص‌های جوامع متمدن عنوان کرد.

کد خبر 5975484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha