۳ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۵۸

گفت و گوی مهر؛

جنوب گیلان همچنان درگیر آتش سوزی است

جنوب گیلان همچنان درگیر آتش سوزی است

رشت - سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به اینکه جنوب گیلان همچنان درگیر آتش سوزی است، گفت: حریق منطقه خاصکول رودبار بسیار وسیع و در حال گسترش است.

سید مازیار رضوی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات آخرین وضعیت حریق در مناطق جنگلی گیلان اظهار کرد: افزایش دما، وزش باد گرم و ورود جریانات جوی گرم در گیلان در روزهای اخیر سبب بروز آتش سوزی در مناطق جنگلی گیلان شده است.

وی از وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی ۹ شهرستان گیلان خبر داد و افزود: این تعداد شهرستان‌ها در ۷۲ ساعت گذشته درگیر حریق بودند که با تلاش یگان‌های حفاظت منابع طبیعی و مشارکت مردم اطفا شده است.

سرپرست منابع طبیعی گیلان از اطفای ۱۹ هکتار از مناطق جنگلی استان خبر داد و بیان کرد: عمده حریق در شهرستان‌های شفت، لاهیجان، رودبار و رودسر اتفاق افتاده است.

رضوی با اشاره به حجم گسترده حریق در جنوب گیلان اضافه کرد: آتش‌سوزی منطقه خاصکول رودبار بسیار وسیع و در حال گسترش است.

وی با اشاره به وزش باد شدید در جنوب گیلان و منطقه خاصکول رحمت آباد رودبار افزود: افزایش دما و وزش باد شدید در رودبار اطفای حریق در جنوب گیلان را سخت و طاقت فرسا کرده است.

سرپرست منابع طبیعی گیلان با تاکید بر لزوم پرهیز از افروختن آتش در عرصه‌های جنگلی استان بیان کرد: مردم و مسافران به دلیل وزش شدید باد و گرمای هوا از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی گیلان بپرهیزند.

کد خبر 5975498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha