۴ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۲۸

به میزبانی تیپ عملیاتی امام صادق (ع)؛

اولین نمایشگاه دستاوردهای نیروهای مسلح استان بوشهر برگزار شد

اولین نمایشگاه دستاوردهای نیروهای مسلح استان بوشهر برگزار شد

بوشهر- اولین نمایشگاه دستاوردهای نیروهای مسلح استان بوشهر به میزبانی تیپ عملیاتی امام صادق (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرمانده تیپ عملیاتی امام صادق (ع) استان بوشهر بعد از ظهر دوشنبه در اولین گردهمایی و نمایشگاه دستاوردهای دانش و پژوهش نیروهای مسلح استان بوشهر که به مناسبت هفته دانش و پژوهش به میزبانی تیپ عملیاتی امام صادق (ع) استان بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ارتش، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج علاوه بر مقتدر بودن در تمامی زمینه‌ها نیز حرف برای گفتن دارند.

سردار یدالله کشاورز خاطرنشان کرد: شهدا بهترین الگو برای همه ما هستند و با الگو و تاسی گرفتن از شهدا در امورات مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر به تاریخ تشیع از عصر خونبار عاشورا تا به امروز نگاه کنیم، در هیچ دوره‌ای ایران، اسلام و تشیع به اندازه امروز مقتدر و سربلند نبوده است و این از برکت ارتش شجاع، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و همه فداییان ملت در مجموعه امنیتی و نظامی کشور است.

وی افزود: اگر تأملی در تاریخ داشته باشد، هر جنایت و فسادی که در جهان صورت گرفته است از سوی افراد تحصیل کرده و عالم و البته به دور از تقوا صورت گرفته است، هر جایی که علم و دانش اثر بخش بود، تقوای فردی سهم بسزایی داشته است.

سردار کشاورز گفت: علم آموزی از دیدگاه اسلام اهمیت بسیار بالایی دارد، و آیات و روایات فراوانی گواه این مطلب است.

عضو هیأت علمی دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر نیز خاطرنشان کرد: ضرورت دانش مفید در اسلام هیچ قید زمانی و مکانی ندارد و علم باید انسان را به پارسایی برساند، همان گونه که تقوا در کسب دانش نقش زیادی دارد.

رضا دیانت بیان کرد: هدف از کسب علم در اسلام رسیدن به دانش واقعی و کشف حقایق عالم هستی است.

وی تصریح کرد: امروز یکی از افتخارات در جامعه ایران و در جامعه بعد از انقلاب‌مان، آمار علم و دانش است؛ یعنی اگر مقایسه کنیم با ۴۴ سال پیش می‌بینیم پیشرفت جامعه از لحاظ تعداد دانش‌آموز، دانشجو، مراکز پژوهشی و علمی، مراکز فناوری، پردیس‌ها، پارک‌های علم و فناوری، مداوم در حال سرعت یافتن است.

وی اظهار داشت: در طول این مدت مشاهده می‌کنیم که ایران در مسیر رشد علم و دانش حرکت قابل قبولی را پیدا کرده است، همه آمار و ارقام نشان می‌دهد سال به سال بهتر بوده است.

دیانت بیان کرد: در رشد علمی جز اولین‌ها در دنیا هستیم و ایران در مسیر رشد و دانش، حرکت قابل قبولی دارد.

در این مراسم از سه جلد کتاب توسط تیپ عملیاتی امام صادق (ع) و ۲ جلد کتاب توسط فراجا استان رو نمایی شد و از چهل نفر برتر در زمینه دانشی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 5976289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha