۵ دی ۱۴۰۲، ۹:۵۶

نماینده مجلس:

سرعت پایین اینترنت و بستن پلتفرم‌های خارجی بی معنا است

سرعت پایین اینترنت و بستن پلتفرم‌های خارجی بی معنا است

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: سرعت پایین اینترنت مردم را کلافه کرده و ضرورتی ندارد با بستن پلتفرم‌های خارجی دانشجویان را به زحمت بیندازیم.

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری شامگاه دوشنبه در نشست با دانشجویان در اردبیل، اظهار کرد: بر اساس رهنمودهای امام علی (ع) اصل مشورت با نخبگان و فرزانگان جامعه به اصلاح امور منجر می‌شود و باید دانشجویان و فعالان عرصه علم و دانش قدر مشورت و همراهی را در پیشرفت بهتر امور بدانند.

وی از علم به عنوان سلطان و عنصر بی‌بدیل رشد جوامع یاد کرد و گفت: حتی در نجات اقتصادی در دنیا عنصر دانش به ویژه الگوی دانش‌بنیان بسیار مهم و تأثیرگذار بوده و می‌تواند فضای تحولی عظیمی را رقم بزند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این چهار سال بارها با حضور در دانشگاه‌ها و مراکز علمی سعی کردیم تا از ظرفیت علمی دانشجویان و اساتید در مسیر توسعه و پیشرفت کشور استفاده کرده و بسترهای تحول‌آفرینی را به وجود آوریم.

بدری دانشگاه را پیشران توسعه کشور بیان کرد و افزود: در دانشگاه آرمان‌خواهی و نگاه جامع و واقع بینی ملموس‌تر است و بدون تعارف باید گفت که اصحاب علم و دانش می‌توانند کلید حل معضلات و آسیب‌های کشور باشند.

وی به شفافیت آرا و بیان دیدگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: بنده از اول با این موضوع موافق بوده و سعی کردم در مباحث مجلس و هنگام رأی دادن شفاف عمل کرده و طرح شفافیت آرا را نیز تا آخر پیگیری کنم.

بدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر همه نهادها در این کشور شفاف عمل کنند زمینه و بستر اعتماد مردم فراهم آمده و به هیچ وجه وابستگی به کانون‌های زر و زور را شاهد نخواهیم بود.

وی اضافه کرد: در حوزه اقتصادی اصلی‌ترین عنصر نجات‌بخش کشور توسل به ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است که می‌تواند فضا و بستر تحول‌آفرینی را به وجود آورد.

بدری با انتقاد از وضعیت اینترنت و سرعت پایین آن بیان کرد: بارها این مسأله را به دولتمردان تذکر دادیم تا گلایه دانشجویان و اساتید دانشگاه و سایر اقشار را به گوش وزیر ارتباطات رسانده و دلیل بسته شدن پلتفرم‌های خارجی را در این اوضاع شفاف بیان کنند.

وی به استیضاح وزیر صمت در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: وزیر گرفتار جریان رانت‌خواری مونتاژکاران خودرو شده بود و هیچ تحرکی را در جلوگیری از تولیدکنندگان ارابه مرگ شاهد نبودیم و به همین خاطر سعی کردیم تا استیضاح آن را تا آخر به پیش ببریم.

بدری در ادامه سخنان خود یادآور شد: باید به جوانان اعتماد کرده و فضای حضور آنها را در عرصه‌های مختلف فراهم کنیم و در کنار آن، ابعاد مختلفی از فعالیت گروه‌های مافیایی قدرت و ثروت را برای این ملت بیان کرده و ابعاد آن را افشا کنیم.

وی تصریح کرد: به وزیر علوم تاکید کردیم تا جلوی فضای سرد و رخوت‌انگیز دانشگاه‌ها را گرفته و به دور از خفگان فضایی را برای دانشجویان فراهم کنند تا در قالب کرسی‌های آزاداندیشی و نشست‌های اعضای انجمن علمی شرایط تحولی خوب در دانشگاه‌ها شکل بگیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: دانشجویان نیز باید در حوزه‌های تحول‌آفرین دولت را یاری کنند و همواره پای کار بوده و سعی داشته باشند تا وظیفه خطیر خود را همراه با رعایت اخلاق و به دور از هرگونه تخریب انجام دهند.

کد خبر 5976710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha