۵ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۲۳

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی:

بارش ها در آذربایجان غربی ۴۰ درصد کاهش یافت

بارش ها در آذربایجان غربی ۴۰ درصد کاهش یافت

ارومیه- مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی از کاهش ۴۰ درصدی بارش ها در استان در مقایسه به نرمال خبر داد.

اسماعیل سیمایی در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: امسال بارش‌های استان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال هفت درصد و نسبت به نرمال ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی، با اشاره به اینکه میانگین بارش استان در پاییز امسال ۵۳.۳ میلیمتر است، افزود: میانگین بارش استان در مدت مشابه سال گذشته ۵۷.۱ میلیمتر و در بلند مدت نرمال ۸۸.۶ میلیمتر بود.

سیمایی اظهار کرد: بیشترین مقدار بارش در فصل پاییز امسال مربوط به چالدران با ۸۸ میلیمتر و کمترین مقدار مربوط به ارومیه ۲۲.۹ میلیمتر است.

وی گفت: میانگین دمای استان در آذرماه سال جاری ۴.۶ درجه سلسیوس بود که این مقدار نسبت به سال گذشته که ۴.۴ درجه سلسیوس بود، دو دهم درجه سلسیوس افزایش و نسبت به نرمال که ۳.۵ درجه سلسیوس می‌باشد ۱.۱ درجه افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی در خصوص وضعیت بارش‌های استان در زمستان نیز اضافه کرد: بنا به گزارش مرکز ملی اقلیم شناسی بارش استان در زمستان بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر بیشتر از نرمال پیش بینی می‌شود.

سیمایی گفت: ارومیه با میانگین بارش ۲۲.۹ میلی‌متر کم بارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در پاییز امسال بود، اضافه کرد: میزان بارش‌های ارومیه به عنوان کم بارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در مقایسه با پاییز سال گذشته ۴۲ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۷۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی از اوایل هفته جاری به آذربایجان‌غربی نیز گفت: زمستان در استان با بارش برف و باران آغاز شد و بیشتر تمرکز بارش‌های حاصل از این سامانه در جنوب استان بود.

کد خبر 5976774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha