۵ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۰۴

استاندار یزد:

آماده همکاری با تاجیکستان در حوزه‌های مختلف هستیم

آماده همکاری با تاجیکستان در حوزه‌های مختلف هستیم

یزد- استاندار یزد با برشمردن ظرفیت‌های یزد در زمینه های مختلف ورزشی، آموزشی، پژوهشی، گردشگری و صنعتی گفت: آماده همکاری با تاجیکستان در تمامی حوزه های یاد شده هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران فاطمی، عصر سه‌شنبه در دیدار با وزیر ورزش و جوانان کشور تاجیکستان اظهار کرد: زبان مشترک بین دو کشور و مواضع سیاسی مشترک ایران و تاجیکستان مبتنی بر حمایت از صلح و ثبات در منطقه، همچنین تشابهات فرهنکی مانند میراث فرهنگی نوروز و مراودات و مناسبت‎هایی که از ابتدای دولت سیزدهم با بیش از ۴۰ سفر بین دولتمردان دو کشور و امضای بیش از ۵۰ سند همکاری که بیانگر عمق روابط دوستانه دو کشور صورت گرفته، همه بیانگر ظرفیت‌ها و فرصت‌های فراوان مشترکی است که ضرورت توسعه و تحکیم روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان یزد یادآور شد: یزد در حوزه جوانان از فعال‌ترین و پویاترین استانهاست و در حوزه های آموزشی و پژوهشی است، افزود: یزد اکنون ۱۲۰ سازمان مردم نهاد فعال دارد که این حجم از فعالیت نشان از مشارکت بالای جوانان در فعالیت های اجتماعی دارد.

فاطمی ادامه داد: استان یزد در حوزه ورزش جایگاه مناسبی در کشور دارد و در رشته‌های مختلفی مانند اسب سواری، دوچرخه‌سواری، شمشیربازی، رزمی و تیراندازی با کمان و سایر ورزش‌ها مقام‌های خوبی در سطح بین المللی کسب کرده و آمادگی دارد در رشته‌های مختلف ورزشی با کشور دوست تاجیکستان، همکاری داشته باشد.

استاندار یزد عنوان کرد: مجموعه‌های مردم نهاد استان نیز آمادگی همکاری مشترک دارند و در حوزه تجهیزات و وسایل ورزشی نیز آماده امضای تفاهم نامه مشترک بین یزد و تاجیکستان هستیم.

فاطمی بیان کرد: باور داریم با وجود زمینه‌های همکاری زیادی که بین یزد و کشور تاجیکستان وجود دارد می‌توانیم به ویژه در حوزه‌های جوانان، ورزش و کسب و کار بیشتر از گذشته شاهد توسعه روابط و همکاری‌ها باشیم.

کد خبر 5977530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha