۶ دی ۱۴۰۲، ۹:۴۴

حجت‌الاسلام رستمی مطرح کرد؛

تحقق مطالبات رهبر انقلاب درباره گام دوم با مطالعه مجموعه ره‌نامه

تحقق مطالبات رهبر انقلاب درباره گام دوم با مطالعه مجموعه ره‌نامه

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظّم رهبری در مراسم رونمایی مجموعه «ره‌نامه» گفت: مجموعه مطالبات رهبر انقلاب از جوانان درباره گام دوم با خواندن این مجموعه محقق می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین رونمایی از مجموعه چهل جلدی «ره‌نامه» سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ با حضور محمدباقر قالیباف ریاست مجلس شورای اسلامی در سالن علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد. در این مراسم، علاوه بر اساتید دانشگاه و دانشجویان، جمعی از ناشران، هنرمندان، صاحب‌نظران و چهره‌های شاخص فرهنگی نیز حضور داشتند.

این مراسم به صورت همزمان در بیش از ۱۰۰ دانشگاه در سراسر کشور نیز برگزار شد.

محمد اسحاقی، معاون آموزش و پژوهش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) در ابتدای این مراسم گفت: در رابطه با مجموعه بیانات رهبر معظّم انقلاب و نحوه‌ی مواجهه با آن، سه گام منطقی وجود دارد که مرحله‌ی اول، فهم درست و شناخت منویّات رهبری است، ترویج و تبیین، تبلیغ و رساندن به اهل آن، گام دوم و مرحله‌ی سوّم تحقّق و اجرایی شدن آنها است.

وی در ادامه افزود: در مؤسسه‌ پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی کارگروه ویژه‌ای برای تحقّق گام اول تشکیل دادیم که پژوهش‌های خوبی با مشارکت نهادها و مراکز علمی و پژوهشی انجام شد و نتیجه آن با عنوان «ره‌نامه» تدوین شده است.

اسحاقی گفت: مجموعه‌ی ۴۰ جلدی «ره‌نامه» برای عمل و نظر است. محتوای تهیه شده در این مجموعه برگرفته از اندیشه‌ای است که مبتنی بر آموزه‌های دینی و قرآنی است و سال‌ها به صورت نزدیک در جریان بسیاری از مسائل، رخدادها و چالش‌های موجود پیش رو جامعه اسلامی قرار گرفته و به همین واسطه این مجموعه‌ی منظم، راه میانبری برای آشنایی با تفکرات و اندیشه‌های مقام معظّم رهبری است.‏

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظّم رهبری نیز در ادامه این مراسم با اشاره به انگیزه‌بخش و امیدبخش دانستن فرمایشات مقام معظّم رهبری در مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه»، گفت: رهبر معظّم انقلاب به احیای عمیق معنویّت و ساخت جامعه شایسته تمدن‌سازی توجّه کرده‌اند که این مجموعه بر همین اساس با هدف برقراری ارتباط کامل با جوانان تدوین شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به مجموعه ۴۰ جلدی ره نامه افزود: این مجموعه پالایش و آماده کردن موضوعی افکار و آثار رهبر معظّم انقلاب در قالب موضوعات مختلف و طیف‌های گوناگون برای استفاده جوانان تهیه شده است که کار مورد تقدیری است. امروز در دانشگاه‌های دیگر کشور نیز همزمان با دانشگاه تهران، برنامه‌ی رونمایی این مجموعه برگزار شد. ان‌شاءالله بتوانیم این افکار ارزشمند را به جامعه و به ویژه جوانان منتقل کنیم.

وی در پایان گفت: مجموعه مطالباتی که رهبر انقلاب از جوانان در گام دوم انقلاب داشتند، با خواندن این کتاب‌ها محقق می‌شود. این کتاب‌ها سبب آشنایی بیشتر جامعه به ویژه جوانان ما با این ذخایر ارزشمند خواهد شد.

کد خبر 5977638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha