۶ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴

گفت‌وگوی مهر؛

۱۱۰ هزار مبلغ از سراسر کشور در سامانه «شمع» عضو هستند

۱۱۰ هزار مبلغ از سراسر کشور در سامانه «شمع» عضو هستند

اراک- مدیرکل دفتر امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ۱۱۰ هزار مبلغ از سراسر کشور در سامانه «شمع» عضو هستند که سهم استان مرکزی ۱۱۰۰ مبلغ است.

حجت الاسلام محمد جنتی محب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سامانه شمع در راستای معرفی توانمندی و ظرفیت طلاب، کنش‌های تبلیغاتی، تعامل مجموعه‌های فرهنگی، مساجد و مدارس، بهره گیری از ظرفیت طلاب همچنین فضایی برای ثبت آثار و گزارش‌های طلاب است.

وی افزود: تاکنون ۱۱۰ هزار مبلغ از سراسر کشور در سامانه شمع عضو هستند که سهم استان مرکزی ۱۱۰۰ مبلغ است و امیدواریم شاهد بهره گیری بیشتر از ظرفیت طلاب در این سامانه باشیم.

حجت الاسلام جنتی محب گفت: در ارتباط با تعریف جهاد تبیین، نخست باید محاصره تبلیغاتی را درک کنیم چرا که پس از شناخت این مسئله، می‌توان جهاد تبیین را تعریف و سپس محاصره تبلیغاتی را خنثی کنیم.

وی نقش طلاب در جهاد تبیین را ضروری دانست و افزود: این مهم با دست خالی محقق نمی‌شود و از این رو به دستگاه‌های اجرایی پیشنهاد شده از ظرفیت شبکه مردمی و رسانه‌های مجازی برای تبیین جهاد به معنای واقعی استفاده شود.

مدیرکل دفتر امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در ارتباط با جایگاه ائمه جماعات همچون سایر مشاغل یک جایگاه اجتماعی و رسمی‌تر برای آنها تعریف نکردیم و بازتاب رسانه‌ای نیز در این خصوص ضعیف بوده است و این مساله سبب شده کارکرد برخی مساجد در راستای جذب جوانان ضعیف باشد و نتوانند به رسالت اصلی خود عمل کنند.

حجت الاسلام جنتی محب گفت: افزایش جمعیت و فرزندآوری از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و تمام دستگاه‌های اجرایی در تحقق این مهم مسؤول هستند.

حجت الاسلام محبی جنت افزود: با توجه به اینکه گفتمان، نقش مهمی در راستای اهداف سیاست‌های جمعیتی دارد، از ۲ سال گذشته سازمان تبلیغات اسلامی دوره‌های آموزشی و تخصصی با موضوع فرزند آوری برای طلاب برگزار کرده و نتایج قابل قبولی به همراه داشته است.

کد خبر 5977853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha