۷ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲

حسینی:

با سپردن کارها به دانشجویان شاهد آثار فاخری هستیم

با سپردن کارها به دانشجویان شاهد آثار فاخری هستیم

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: هر جایی که کارها به دست جوانان و آینده سازان سپرده شود، قطعاً بهتر خواهد بود و شاهد کارهای علمی و بسیار فاخری بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی حسینی رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در دومین همایش ملی دانشجویی مدیریت خطر حوادث و بلایا در نظام سلامت گفت: این برنامه در قالب یک کار دانشجویی پیش بینی شده بود هر جایی که کارها به دست جوانان و آینده سازان سپرده شود، قطعاً بهتر خواهد بود و شاهد کارهای علمی و بسیار فاخری بودیم.

وی افزود: دانشگاه علوم توانبخشی با محور خاص در نظام سلامت و ویژگی خاص که در ابعاد مختلف علوم توانبخشی سلامت اجتماعی و سلامت روان به آن توجه شده و مراکز تحقیقاتی که در دانشگاه داریم با همین محوریت فعالیت می‌کند.

حسینی گفت: دانشگاه توانبخشی در رنکینگ‌های داخلی و جهانی به واسطه‌ انسجامی که در برنامه‌هایش داشته جزء دانشگاه خوب و موفق است و اعضای هیات علمی، محققین و دانشجویان در کنار ما توانستند این مهم را رقم بزنند.

وی افزود: در در رتبه بندی ۲۰۲۳ در دانشگاه‌های کوچک جهان، دانشگاهی که زیر ۵ هزار دانشجو دارد تحت عنوان دانشگاه‌های کوچک است لذا در کشور رتبه اول و در جهان رتبه ۵۴ را به دست آوردیم.

حسینی ادامه داد: سالانه ۵۰۰ مقاله با نمایه‌های برتر ثبت می‌کنیم؛ امسال در بهمن ماه جشنواره ملی فناوری‌های توانبخشی داریم.

وی گفت: اعلام آمادگی می‌کنیم که حتماً در خدمت همه جهت اجرای برنامه‌ها و همایش‌های علمی هستیم.

آمار حوادث رو به افزایش است

همچنین در این همایش حمیدرضا خانکه دبیر بورد سلامت در بلایا و فوریت‌ها و مدیر گروه سلامت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: وقتی به آمار حوادث نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که آمار رو به افزایش است و از سال ۱۹۹۰ به بعد شاهد افزایش بوده‌ایم؛ اما در یک دوره که همزمان با زمان کرونا بود آمار حوادث کاهشی بود و دوباره افزایشی شد.

وی در خصوص علت کاهش آمار تلفات و تعداد کشته‌ها نسبت به گذشته در حوادث توضیح داد: آمار تلفات و کشته‌های حوادث نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده زیرا سواد عمومی نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است. 

وی در خصوص پیش بینی تلفات و خسارت‌های حوادث گفت: آمار تلفات در حادثه‌ای مانند زلزله قابل پیش بینی است اما آمار در سایر حوادث مشخص نیست.

کد خبر 5978792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha