۷ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۱۴

مسؤول عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح:

انقلاب اسلامی ایران معادلات قدرت را در جهان تغییر داد

انقلاب اسلامی ایران معادلات قدرت را در جهان تغییر داد

بوشهر - مسؤول عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران معادلات قدرت را در جهان تغییر داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی بعد از ظهر پنجشنبه در گردهمایی تبیینی بصیرتی نیروهای مسلح استان بوشهر که در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: جهان در طول ۶ قرن گذشته تاکنون شاهد جابجایی چشمگیر قدرت میان کشورهای مختلف بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه استان بوشهر حماسه‌های فراوانی را در راستای جلوگیری از نفوذ بیگانگان به ارمغان آورده اذعان کرد: اروپا در گذشته مستعمرات بسیاری را نظیر هند، آفریقا، الجزایر، هندوستان و غیره.. داشت و یکی از اهداف دیگر آنها نیز ایران بود که به دلیل آنکه دلاورمردان بسیاری در دل خود جای داده بود ایران هیچگاه مستعمره کشوری نشد.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از جنگ جهانی اول و دوم انتقال قدرت در جهان از اروپا به آمریکا شکل گرفت تصریح کرد: آمریکا تا پایان قرن بیستم سیطره خود را در جهان توسعه می‌داد و در نیمه دوم این قرن به ۲۲ کشور حمله و در کشورهای زیادی از جمله ایران دخالت کرد.

مسئول عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نقش انقلاب اسلامی را در دگرگونی قدرت در جهان بسیار مؤثر دانست و اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی جابجایی چشم گیر قدرت در جهان شکل گرفت به گونه‌ای که رژیم غاصب صهیونیستی قبل از انقلاب اسلامی در تمامی جنگ‌هایشان پیروز بودند اما پس از این انقلاب بزرگ در تمامی جنگ‌های خود تا به حال شکست خوردند.

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی افزود: کمرنگ کردن تک محوری آمریکای جنایتکار یکی دیگر از پیامدهای مهم انقلاب اسلامی در جهان محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در منطقه تصریح کرد: خنثی سازی نفوذ دشمنان در منطقه به ویژه آمریکا از نتایج درخشان مجاهدت‌های پی در پی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در منطقه بود.

وی در ادامه با اشاره به عناوینی از نقشه‌های شوم آمریکا از گذشته تاکنون برای حفظ قدرت و نفوذ خود در منطقه گفت: آمریکای جنایتکار از زمان بوش تا بایدن نقشه‌های شوم متعددی را همچون توسعه اسرائیل کودککش از نیل تا فرات، برنامه‌ریزی برای ایجاد اغتشاشات در ایران، حذف قدرت هسته‌ای ایران، حذف قدرت منطقه‌ای ایران، آوردن تحریم‌ها برای فشار به ملت ایران در جهت تسلیم شدن، از بین بردن قدرت دفاعی و انرژی از مهمترین مواردی بود که آمریکای جنایتکار برای حفظ قدرت و نفوذ خود در منطقه برای محقق کردن آنها اقدامات فراوانی انجام داد اما همگی آنها با تدابیر حکیمانه رهبر کبیر انقلاب و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام با شکست مواجه شد.

کد خبر 5979123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha