۷ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۰۲

معاون استاندار اردبیل:

دولت سیزدهم در رشد اقتصادی و بهره‌وری موفق عمل کرده است

دولت سیزدهم در رشد اقتصادی و بهره‌وری موفق عمل کرده است

اردبیل- معاون منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: دولت سیزدهم در رشد اقتصادی و ارتقای بهره‌وری در این ۲ سال به شکل شایسته عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم دبیر عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان، اظهار کرد: بحث بهره‌وری و برنامه‌ریزی در این حوزه در ۵۰ سال اخیر در کشور ما مورد توجه قرار گرفته ولی همواره این امر با فراز و نشیبی روبه‌رو بوده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه در رشد اقتصادی کشور بهره‌وری جایگاه مناسبی را پیدا نکرده و ما با آسیب‌ها و دغدغه‌های جدی در این حوزه روبه‌رو بودیم.

معاون منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: در تحریم‌های ظالمانه دشمنان که علیه اقتصاد ایران و گلوگاه‌های صادراتی و وارداتی انجام شده، ما با نقاط آسیب‌پذیر روبه‌رو بودیم که در رفع آن تلاش و همتی جدی انجام شده تا با ارتقای بهره‌وری بتوانیم کاستی‌ها را از بین ببریم.

دبیر ضرورت برنامه‌ریزی درست برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد را در کشور یادآور شد و افزود: اگر بتوانیم نیمی از این رشد اقتصادی را از محل بهره‌وری به دست آوریم، قطعاً به آینده این حوزه می‌توان بیشتر امیدوار بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بین کشورهای در حال توسعه با رشد اقتصادی مناسب، کشور ما نیز با مؤلفه‌های متعدد به ویژه ارتقای بهره‌وری می‌تواند جایگاه مناسب‌تر و بهتری را پیدا کند که انتظار می‌رود به عناصر اصلی در این بخش شامل نیروی انسانی، فناوری، مدیریت و سرمایه‌ها توجهی جدی داشته باشیم.

دبیر اضافه کرد: در ۲ سال دولت سیزدهم فعالیت‌های خوبی برای رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب و بهره‌وری قابل قبول انجام شده ولی هنوز برای رسیدن به قله‌های تحول فاصله داریم.

معاون منابع انسانی استاندار اردبیل به موضوع نوآوری و ایجاد تحول در نگرش به حوزه بهره‌وری را یادآور شد و بیان کرد: تحول در نظام بهره‌وری در سایه نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها امکان‌پذیر بوده که بهتر است از ظرفیت جوانان و دانشجویان بیشتر استفاده شود.

کد خبر 5979185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha