رایزن فرهنگی ایران در لبنان در گفت‌وگو با مهر:

«شهید سلیمانی» زندگانی خود را وقف مجاهدت در راه «آزادی قدس» کرد

«شهید سلیمانی» زندگانی خود را وقف مجاهدت در راه «آزادی قدس» کرد

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با اشاره به اقدامات شهید سلیمانی در دفاع از قدس شریف گفت: «شهید سلیمانی» زندگانی خود را وقف مجاهدت در راه «آزادی قدس» کرد.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی آرمان دفاع از قدس و آزادی فلسطین سر لوحه دکترین انقلاب اسلامی قرار گرفت و این آرمان سرآغاز وحدت بزرگ در سراسر دنیای اسلام شد. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان شاگرد مکتب انقلاب اسلامی با الگو گرفتن از فرمایشات امام امت آرمان آزادی فلسطین را برای نجات ملت‌های منطقه از استکبار جبهه مستکبرین نصب العین خود قرار داد و عمر خود را در راه آزادی قدس به کار گرفت.

در همین راستا خبرنگار مهر با حجت الاسلام «سید کمیل باقر زاده» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان به گفت‌وگو پرداخت که مشروح آن را مطالعه می‌کنید:

به نظر شما چرا شهید سردار حاج قاسم سلیمانی بعد از شهادتش بیشتر به شهید راه قدس مشهور شد در حالی که وی در تمام جبهه‌های مقاومت در منطقه با دشمنان محور مقاومت مبارزه می‌کرد؟

شهید سردار حاج قاسم سلیمانی پس از شهادتش شهید قدس نام گرفت و این وجه تسمیه نه تنها به خاطر این موضوع که وی فرمانده سپاه قدس بود، بلکه این شهید بزرگوار تمام زندگی خود را در جهاد و مجاهدت برای فلسطین و آزادی قدس شریف وقف کرد.

شهید سردار سلیمانی در راه تقویت جبهه مقاومت اسلامی در منطقه و تقویت توانمندی‌ها، تجربیات و توانایی‌های جوانان فلسطینی تلاش کرد تا جوانان فلسطینی بتوانند خودشان قدس را آزاد کنند.

امروز بعد از گذشت چهار سال از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شاهد عملیات موفقیت آمیز «طوفان الاقصی» هستیم. ارزیابی شما از نقش شهید سردار سلیمانی در پیروزی‌های مقاومت اسلامی فلسطین در این عملیات چیست؟

از یک سوی باید گفت که هیچ کس حق ندارد دستاوردهای مقاومت اسلامی فلسطین را به ویژه در عملیات «طوفان الاقصی» مصادره کند و منکر فداکاری‌های فلسطینیان بشود. از روز اول هم رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: عملیات «طوفان الاقصی» یک عملیات کاملاً فلسطینی بود و هست. طراحی و اجرای این عملیات کاملاً به دست جوانان فلسطینی انجام شد. ایشان گفتند: ما پیشانی و بازوی مجاهدان فلسطینی که این اقدام مهم را انجام دادند می‌بوسیم و به آنها افتخار می‌کنیم. در واقع کسی حق ندارند این دستاورد بزرگ فلسطینی را مصادره کند.

اما از سوی دیگر نیز هیچ کس نمی‌تواند منکر این موضوع باشد که عملیات طوفان الاقصی همان چیزی بود که شهید حاج قاسم سلیمانی آرزویش را داشت و تمام زندگی‌اش را صرف آن کرد تا یک چنین روزی فرا برسد و جوانان فلسطینی بتوانند چنین عملیاتی را برای آزادی نهایی قدس عزیز انجام دهند. می‌توانیم بگوییم سردار حاج قاسم سلیمانی در راه تحقق این هدف به شهادت رسید و مدال شهید القدس را از آن خود کرد.

شهادت شهید سردار سلیمانی و جمعی از همرزمان او شوک بزرگی به جبهه مقاومت وارد کرد اما بعد از گذشت ۴ سال از شهادت وی شاهد صحنه‌های موفقیت جبهه مقاومت در منطقه هستیم. امروز برای ادامه راه شهید سلیمانی چه اقدامات و برنامه ریزی‌هایی باید انجام شود؟

جمهوری اسلامی ایران جوانان و شهدای بزرگوار دیگری را مثل شهید حاج قاسم سلیمانی در راه تحقق این هدف بزرگ یعنی آزادی قدس و فلسطین تقدیم کرده است که آخرین آنها شهید «سید رضی موسوی» بود. وی از هیچ تلاشی برای پشتیبانی جبهه مقاومت اسلامی در این منطقه و به ویژه در لبنان و فلسطین فروگذار نکرد. کامل کردن پروژه حاج قاسم در منطقه وظیفه‌ای بر دوش جوانان جهان اسلام است.

لذا ما معتقدیم امروز جوانان جهان اسلام و جوانان منطقه عربی و اسلامی مسؤولیت کامل کردن پروژه حاج قاسم در منطقه را به دوش می‌کشند و این پروژه چیزی نیست جز آزاد کردن منطقه از هیمنه و سلطه نیروهای استکباری به ویژه آمریکا و اسرائیل.

ما معتقدیم که استمرار حرکت حاج قاسم امروز از طریق توسعه و تقویت جبهه مقاومت در همه ابعاد و نه فقط در بُعد نظامی، میسر خواهد بود. بنابراین، همه ما باید برای اینکه از خون پاک حاج قاسم و خون‌های پاک شهدای راه قدس حفاظت و حراست کنیم و جلوی پایمال شدن این خون‌های پاک را بگیریم، باید پرچمی را که او در دست داشت همچنان به دست بگیریم. تقویت جبهه مقاومت در ابعاد فرهنگی و رسانه‌ای نیز به نوعی ادامه راه شهید سلیمانی است.

کد خبر 5979821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha