۹ دی ۱۴۰۲، ۹:۳۲

امام جمعه کاشان:

برگزاری رویداد «شهید اردهال» مصداق مزد رسالت نبوی است

برگزاری رویداد «شهید اردهال» مصداق مزد رسالت نبوی است

کاشان - امام جمعه کاشان گفت: برگزاری رویداد «شهید اردهال» با تولید آثار هنری به عشق حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) مصداق مزد رسالت نبوی در محبت و مودت به ذوی‌القربی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شامگاه جمعه در آئین اختتامیه رویداد «شهید اردهال» در کاشان با تقدیر از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و حوزه هنری انقلاب اسلامی کاشان و تمامی مسئولان اجرایی برگزار کننده این رویداد اظهار داشت: کار هنرمندان رویداد شهید اردهال با محبت و مودت اهل‌بیت (ع) برای معرفی شخصیت حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) مصداق آیه ۲۳« قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبی» از سوره مبارکه شوری به عنوان مزد رسالت نبوی است.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام هیچ اجری برای ۲۳ سال رسالت خود جز مودت و محبت به خاندانش را طلب نکرد، ابراز داشت: شما هنرمندانی که برای ولایت حضرت علی (ع) و در طول ولایت آن حضرت برای فرزندش حضرت سلطانعلی بن باقر (ع) با تولید اثر زحمت کشیدید مزد رسالت نبوی را ادا کردید.

امام جمعه کاشان کار با اخلاص شرکت کنندگان در رویداد شهید اردهال را دارای اجر و مزد در روز قیامت دانست و تصریح کرد: هر اقدام و فعالیتی که با عشق و اخلاص اهل بیت (ع) انجام شود، ذخیره برزخ و قیامت و مستحق پاداش الهی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هر جا هنر در خدمت معنویت، دین، مذهب و انقلاب قرار بگیرد برای دو طرف خادم و مخدوم مفید و سودمند است، گفت: همانطور که انقلاب با کمک از هنر مفاهیم خود را به دنیا عرضه می‌کند، هنر و هنرمند نیز به این واسطه محبوب زمین می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: اگر هنرمند از دین جدا شود فقط محبوب زمین است اما اگر در خدمت دین و انقلاب باشد محبوب زمین و آسمان می‌شود.

وی همچنین با گرامیداشت حماسه روز ۹ دی و بصیرت افزایی مردم خاطرنشان کرد: امیدواریم قیام بصیرت افزایی مردم علیه آمریکا پشت سر رهبری متصل به پرچم صاحب الزمان شود.

کد خبر 5979961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha