۹ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

تلاش گزینش آموزش و پرورش جذب نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی است

تلاش گزینش آموزش و پرورش جذب نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی است

سنندج_ مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: تمام تلاش هسته گزینش استان این است که نیروهایی شاخص و در تراز انقلاب اسلامی را جذب کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم ناظمی جلال صبح شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: براساس آمار و ارقام در حال حاضر ۳۴ هزار نفر از جامعه هدف استان بی‌سواد هستند و امسال ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر حجم در قالب سوادآموزی، انتقال و تحکیم برای ما در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای تحقق این مهم، از شهریورماه امسال کلاس بندی‌های سوادآموزی شروع شد و تا پایان آذرماه ادامه داشت، که در این فاصله به دلایلی ثبت‌نام کند پیش رفت، بنابراین مهلت کلاس‌گذاری تا پایان دی ماه تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه کاهش آمار بی‌سوادی و جذب افراد بی‌سواد به کلاس‌های سوادآموزی نیازمند فرهنگ‌سازی است، یادآور شد: در این راستا باید رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما با همکاری و همراهی سایر دستگاه‌ها در این راستا قدم بردارند.

ناظمی جلال عنوان کرد: در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال که جامعه مورد هدف در سواد آموزی است در سطح استان با سوادی کل در سال ۱۳۵۵ میزان ۲۶.۸ بوده که در سال ۱۴۰۱ این میزان به ۹۷.۱۲ افزایش پیدا کرده و تغییرات نسبی نسبت به سال ۱۳۵۵ میزان ۶۸.۴۴ است.

وی ادامه داد: جامعه شهری ۵۵.۴ بوده در سال ۱۳۵۵ که این میزان در سال ۱۴۰۱ به ۹۷.۴۸ افزایش پیدا کرده است و درصد نسبی ۴۲.۸ درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در استان کردستان در مجموع پنج هزار و ۷۷۶ نفر گزینش شدند، گفت: در حوزه گزینش ۲۸ نفر نیروی رسمی داریم اما با توجه به استخدامی‌های آموزش و پرورش به صورت موقت ۳۰ نفر پاره وقت نیز به این افراد کمک کردند.

ناظمی جلال اعلام کرد: تمام تلاش هسته گزینش استان این است که نیروهایی شاخص و در تراز انقلاب اسلامی را جذب کنند.

کد خبر 5980065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha