۹ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۵۳

استاندار خراسان شمالی:

افزایش آگاهی خانواده‌ها از طرح سلامت و نظام ارجاع ضروری است

افزایش آگاهی خانواده‌ها از طرح سلامت و نظام ارجاع ضروری است

بجنورد_ استاندار خراسان شمالی گفت: افزایش آگاهی مردم از طرح نظام ارجاع و سلامت خانواده در خصوص امکانات و وضعیت موجود ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد صبح شنبه در نخستین ستاد هماهنگی استانی طرح سلامت خانواده (پزشکی خانواده و نظام ارجاع) که در سالن جلسات استانداری خراسان شمالی برگزار شد، گفت: افزایش آگاهی مردم از طرح نظام ارجاع و سلامت خانواده در خصوص امکانات و وضعیت موجود ضروری است.

استاندار خراسان شمالی با برشمردن اهمیت بالای طرح نظام ارجاع افزود: فرهنگ‌سازی در جهت مشارکت حداکثری مردم از طریق ارتقای سطح سواد سلامت آحاد جامعه یک مقوله مهم در اجرای طرح سلامت خانواده است.

وی در ادامه افزود: افزایش آگاهی حتی در مناطق برخوردار هم می‌تواند عامل مهم تلقی شود چون تجربه ثابت کرده که در اکثر مناطق برخوردار نیز آگاهی مردم در ارتباط با مزایای این طرح اندک بوده است.

حسین‌نژاد داشتن بانک اطلاعاتی خانوارها در اجرای طرح فوق را الزامی عنوان کرد و گفت: توان خراسان شمالی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای بهتر این طرح باید در نظر گرفته شود زیرا این طرح به صورت بنیادین برای آینده یک گام مهم تلقی می‌شود بنابراین وجود بانک اطلاعات خانواده‌ها الزامی است.

کد خبر 5980074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha