۹ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱

در دیدار استاندار کرمانشاه با وزیر بهداشت عنوان شد؛

پرداخت کارانه‌های معوق کادر پرستاری

پرداخت کارانه‌های معوق کادر پرستاری

کرمانشاه- چهار مطالبه مهم کادر درمان و مردم استان کرمانشاه در حوزه بهداشت و درمان در دیدار استاندار کرمانشاه با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بررسی و دستورات لازم ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست استاندار کرمانشاه، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چهار مطالبه مهم کادر درمان و مردم استان پیگیری و موافقت وزیر برای تحقق آنها گرفته شد.

طی این جلسه چند مصوبه مهم به تصویب و امضای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسید که برای اجرا ابلاغ شد که مهم‌ترین آنها پرداخت کارانه‌های معوق کادر پرستاری استان، دستور رسیدگی و بازنگری تعرفه‌های خدمات پرستاری در بخش‌های مختلف بیمارستانی استان به ویژه کارکنان اتاق عمل، دستور صدور مجوز راه اندازی پیوند قلب در کرمانشاه، اخذ موافقت اصولی برای خرید دستگاه سیکلوترون به منظور جلوگیری از اعزام بیماران غرب کشور به تهران است.

برای انجام تصویربرداری به روش PET باید یک نوع رادیو دارو به بدن فرد بیمار تزریق شود که این رادیو داروها توسط دستگاه سیکلوترون تولید می‌شود.

دستگاه سیکلوترون به تولید داروی FDG می‌پردازد که بیمار مشکوک به سرطان با مصرف این دارو، آماده تصویربرداری PET برای تشخیص بیماری می‌شود. از آنجا که نیمه عمر رادیو داروهایی که تولید می‌شود بسیار کوتاه و حدود ۱۱۰ دقیقه است، دستگاه سیکلوترون ترجیحاً باید در بیمارستان باشد تا بتواند در کنار دستگاه PET قرار گیرد و در زمان نیاز، رادیو دارو را در همان جا تولید و برای مصرف عرضه کند به همین دلیل تولید آن در کشور ضروری است.

اگر این دستگاه مهم خریداری و نصب شود، دیگر بیماران استان و غرب کشور مجبور نیستند که برای تکمیل مراحل درمانی خود راهی پایتخت شوند.

کد خبر 5980172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha