۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۵۸

سخنگوی وزارت امور خارجه مطرح کرد؛

برپایی نمایشگاه قابلیت های خراسان جنوبی در وزارت امور خارجه

برپایی نمایشگاه قابلیت های خراسان جنوبی در وزارت امور خارجه

بیرجند- سخنگوی وزارت امور خارجه خواستار معرفی ظرفیت های خراسان جنوبی در وزارت خارجه با برپایی نمایشگاه شد و گفت: این مهم زمینه‌ای برای جذب گردشگران خارجی به استان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر کنعانی چافی امروز یکشنبه در بازدید از نمایشگاه دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار در محل نمایندگی وزارت امور خارجه استان با اشاره به اینکه خراسان جنوبی مهد تمدن و فرهنگ کهن ایران است، اظهارکرد: در این نمایشگاه تصاویری بسیار زیبا از غنای فرهنگی، تمدنی و تاریخی استان به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی کاری بزرگ و ماندگار بوده که می تواند استان در این زمینه الگویی برای دیگر استان ها باشد، تصریح کرد: آثار برگزیده این جشنواره در محل وزارت امور خارجه کشور باید به نمایش گذاشته شود تا این استان آغاز کننده معرفی قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و صنایع‌دستی خود در محل این وزارتخانه بوده و برای دیگر استان ها به عنوان یک الگو تبدیل شود.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه در این عکس ها ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری، صنایع‌دستی، تاریخی استان و فرهنگ و آداب و رسوم مردم خراسان جنوبی به خوبی به نمایش گذاشته شده است، بیان کرد: با برگزاری این نمایشگاه در وزارت امور خارجه کشور، این ظرفیت‌ها به هیأت‌ها، سفرا و دیپلمات‌های خارجی معرفی و زمینه‌ای برای جذب گردشگران خارجی خواهد شد.

کنعانی با اشاره به ظرفیت کویر در استان خراسان جنوبی افزود: کویر فرصتی ارزشمند برای توسعه پایدار استان است.

وی ادامه داد: کویر استان فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری، جذب گردشگر و نیز رونق بخش اقتصادی بوده و می تواند آورده خوبی برای استان داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جاذبه‌های تاریخی استان خراسان جنوبی را بی‌نظیر در نوع خودشان توصیف کرد و یادآور شد: حفظ، مرمت و نگه‌داری این آثار ارزشمند باید مورد توجه جدی باشد که این موضوع می تواند بیش از پیش در معرفی آنها مؤثر قرار گیرد.

کد خبر 5981184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha