۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی خبر داد؛

عبور توده هوای ناپایدار جوی از عصر دوشنبه در خراسان جنوبی

عبور توده هوای ناپایدار جوی از عصر دوشنبه در خراسان جنوبی

بیرجند- کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از عصر دوشنبه و سه شنبه با عبور توده هوای ناپایدار جوی علاوه بر وزش باد، گاهی گرد و خاک و افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده را خواهیم داشت.

فاطمه زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: شب گذشته همچنان که انتظار می رفت تشدید یخبندان را در استان شاهد بودیم به طوری که به جز شهرستان های طبس، نهبندان، حاجی آباد بقیه شهرستان های دمای صفر و زیرصفر را ثبت کردند.

وی با بیان اینکه براساس الگوی نقشه های پیشیابی هواشناسی تا صبح فردا سرما و یخبندان شبانه به ویژه در مناطق سردسیر و کوهستانی استان تداوم دارد، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت آینده شرایط جوی پایدار و یکنواخت در استان قابل پیش بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از عصر دوشنبه و سه شنبه با عبور توده هوای ناپایدار جوی علاوه بر وزش باد، گاهی گرد و خاک و افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده به ویژه در نواحی جنوب غرب و جنوب شهرستان طبس قابل پیش بینی است.

نخعی افزود:در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه به حداقل دمای ۶ درجه زیر صفر سردترین و دهسلم با حداکثر دمای ۲۳ درجه سلسیوس گرمترین نقطه استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه نوسانات دمایی در مرکز استان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۷ و منفی ۴ درجه بوده است، خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته بیرجند به همراه اورمیه سومین مرکز سرد کشور نیز بوده است.

کد خبر 5981216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha