۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۰۵

درچهارمحال و بختیاری؛

بیش از ۹ هزار کارت ملی هوشمند آماده تحویل به متقاضیان

بیش از ۹ هزار کارت ملی هوشمند آماده تحویل به متقاضیان

شهرکرد-مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: ۹ هزار و ۴۰ کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان آماده است که باید تحویل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی موسوی ظهر یک شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان ثبت احوال، سازمانی حاکمیتی و متولی بحث هویت و تابعیت‌ها است، این سازمان در سال ۱۲۹۷ کار خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال در راستای سیاست‌ها و رویکرد تحول‌گرا و نوین دولت در تلاش است کلیه خدمات خود را به‌صورت الکترونیک ارائه دهد تصریح کرد: در همین راستا ایجاد پایگاه اطلاعات خانواده به‌منظور پوشش رابطه سببی و نسبی صاحبان اسناد سجلی راه‌اندازی شد و ارائه کارآمد خدمات را مدنظر دارد.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این سامانه در کنار هویت اشخاص حقیقی به عنوان یک موجودیت جدید به خانواده هم پرداخته می‌شود و این از اولویت‌های دولت الکترونیک است.

موسوی یادآور شد: ایجاد پایگاه اطلاعات خانوار یکی دیگر از اقدامات در این زمینه است که هدف آن اجرای احکام آئین‌نامه‌ای شناسایی اتباع خارجی و ایرانی است و به استعلامات دستگاه‌ها پاسخ می‌دهد.

وی با اشاره به ایجاد سامانه هویت یکپارچه ایرانیان یا به اختصار «سهیم» بیان داشت: ۱۵ خدمت غیرحضوری از جمله تغییر نام و نام خانوادگی، گواهی تجرد، انتخاب نام، تغییر آدرس و… در این سامانه به مردم ارائه می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری سامانه هویت دیجیتال ایرانیان یا «هدا» را یکی دیگر از سامانه‌های ایجاد شده در این مدت دانست و عنوان داشت: در این سامانه شناسایی و احراز هویت اشخاص در فضای مجازی انجام می‌شود.

موسوی با بیان اینکه تخصیص شناسه و صدور کارت شناسایی موقت برای فاقدین ورقه در دولت سیزدهم صورت گرفت ادامه داد: برای افراد فاقد شناسنامه بلافاصله بعد از شناسایی کارت و شناسه صادر می‌شود و این سامانه تا زمان تعیین تکلیف هویت و تابعیت افراد فاقد شناسنامه ارائه خدمات را تسهیل کرده است.

وی از فعالیت ۳۰ نمایندگی ثبت احوال در خارج از کشور برای صدور کارت ملی هوشمند برای ایرانیان خبر داد و عنوان داشت: اگر فردی آدرس محل سکونت خود را تغییر دهد باید ظرف ۲۰ روز اطلاعات خود را در سامانه تغییر نشانی ثبت احوال بارگزاری کند.

موسوی یادآور شد: در این مدت از سامانه تشخیص چهره بهره‌برداری شد وامکان استعلام هویت اشخاص حقیقی بر اساس پردازش چهره فراهم شده است.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری از افتتاح اتاق وضعیت جمعیت کشور در کشور خبر داد و تاکید کرد: از این پس اطلاعات جمعیتی به‌صورت لحظه‌ای قابل مشاهده است و متناسب با نیاز دستگاه‌ها اقدامات انجام می‌شود.

وی بیان داشت: صدور گواهی فوت و ولادت به‌صورت الکترونیکی، حضور فیزیکی را حذف کرده و با انتقال اطلاعات از مراکز درمانی به سازمان امکان انجام رصد حداکثری وقایع حیاتی فراهم و کاهش مراجعات به سازمان و کاهش جعل در این زمینه را به همراه دارد.

موسوی گفت: در بحث کارت ملی هوشمند ۹۹ درصد درخواست‌های افراد حائز شرایط که معادل ۷۷۹ هزار و ۱۹۹ درخواست از ابتدای طرح است دریافت شده و تا پایان آبان ۷۳۲ هزار و ۹۷ کارت در این استان صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری از تحویل ۷۲۳ هزار و ۵۷ کارت ملی خبر داد و تاکید کرد: ۹ هزار و ۴۰ کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان آماده است که باید تحویل شود.

کد خبر 5981364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha