۱۰ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۰۲

فرماندار ساوه:

تقویت زیرساخت‌های شهر آوه ضروری است

تقویت زیرساخت‌های شهر آوه ضروری است

ساوه- فرماندار ساوه گفت: شهر آوه یکی از قطب‌های صنعتی و کشاورزی استان مرکزی است که تقویت زیرساخت های آن ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی الیاسی عصر یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات شهر آوه اظهار کرد: شهر آوه به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی و کشاورزی استان مرکزی که در سال ۱۳۹۴ تبدیل به شهر شد اما به دلیل تغییر کاربری از حیث زیر ساختی اکنون با مشکلاتی مواجه است.

فرماندار ساوه افزود: در سالهای گذشته بیش از ۷۰۰ واحد دامداری در این شهر فعالیت داشتند اما به دلیل محدودیت‌های قانونی اعطای انشعاب آب، گاز و برق به این واحدها با محدودیت مواجه شده است که در تلاش هستیم با همکاری دستگاه‌های اجرایی, ۲ مجتمع دامداری ساخته شود.

الیاسی گفت: ارتقای زیر ساخت‌ها و خدمات شهری، درمانی و فرهنگی و تأمین مسکن در طرح نهضت ملی مسکن و مسکن محرومین مطالبه مردم شهر آوه است.

وی افزود: تلاش می‌شود با همکاری دستگاه‌های مربوطه، مطالبه مردم آوه محقق شود تا علاوه بر جلوگیری از مهاجرت ساکنان این منطقه فرصت‌های شغلی نیز فراهم شود.

فرماندار ساوه تصریح کرد: در طرح مسکن محرومین تعداد ۲۰ واحد به زودی اهدا می‌شود و مقرر شد در ادامه طرح مسکن ملی و مسکن محرومین اراضی در داخل حریم شهر که در اختیار اداره منابع طبیعی است به اداره راه و شهرسازی تحویل شود.

اعطای مجوز معدن کوهی شن و ماسه به شهرداری آوه جهت تقویت درآمدهای پایدار این نهاد، ایجاد زیرساخت‌های فیبر نوری، تعیین تکلیف کاربری‌های فضای سبز بین مناطق مسکونی و دامداری شهر، دریافت حقوق دولتی شهرداری، عمل به مسوولیت‌های اجتماعی توسط معادن فعال در آوه، تخصیص انشعاب برق و گاز به دامداری‌های شهر آوه، تقویت آنتن دهی اپراتورهای همراه، تحویل زمین برای حمایت از طرح جوانی جمعیت، حفر یک حلقه چاه آب شرب، اصلاح شبکه روشنایی معابر شهری، تسریع در احداث کتابخانه عمومی شهر از جمله مطالبه‌های اعلام شده از سوی شهردار و اعضای شورای شهر آوه در این نشست بود.

کد خبر 5981755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha