۱۱ دی ۱۴۰۲، ۹:۰۸

پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان غرامت به پرورش دهندگان میگو در بوشهر

پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان غرامت به پرورش دهندگان میگو در بوشهر

بوشهر- مدیر امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: ۱۳۰ میلیارد تومان خسارت غرامت به پرورش دهندگان میگو در بوشهر پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت اله نوری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نحوه ارزیابی خسارت در صندوق بیمه کشاورزی در گذشته به صورت سنتی صورت می‌گرفت اما در سه سال اخیر با استفاده از سنجنده‌های از راه دور (ماهواره‌ای) ارزیابی خسارت صورت می‌گیرد.

مدیر امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی کشور از برآورد پرداخت غرامت ۱۳۰ میلیارد تومانی به خسارت دیدگان پرورش میگو استان بوشهر خبر داد و گفت: امسال بخشی از میگوی پرورشی استان بوشهر به سبب شیوع بیماری دچار خسارت شد که تاکنون صندوق بیمه کشاورزی ۳۰ میلیارد تومان خسارت غرامت به پرورش دهندگانی که برگ بیمه دارند و مشمول عوامل خطر هستند پرداخت کرده است.

نوری با اشاره به اینکه حدود ۶۲ درصد از مزارع میگوی این استان تحت پوشش بیمه قرار دارد، عنوان کرد: با نگاه ویژه دولت در حمایت از تولیدکنندگان امیدواریم تا پایان دی ماه از مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان مطالبات باقی مانده بالغ بر ۵۰ درصد آن پرداخت شود.

کشاورزان از بیمه‌های ترجیحی استفاده کنند

مدیر امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی کشور در ارتباط با گلایه گوجه کاران بوشهری نسبت به میزان تعهد صندوق بیمه، بیان کرد: روش حق از دو طریق به دست می‌آید؛ یک ضریب خطر محصول و دوم تعهدی است که داده می‌شود. اگر تعهد بالا برود کشاورز باید هزینه بیشتری پرداخت کند.

نوری ضریب خطر گوجه فرنگی در استان بوشهر را حدود ۴۰ درصد برشمرد و ادامه داد: ۴۰ درصد حق بیمه باید توسط کشاورز پرداخت شود و ضریب خطر هر قدر نزولی شود نیز کشاورز حق بیمه کمتری دریافت می‌کند. تعهد ما در بیمه پایه حدود ۱۶ میلیون تومان است و سهم پرداختی کشاورز نیز حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

وی تصریح کرد: اگر کشاورزان به دنبال افزایش تعهد بیمه هستند باید از بیمه‌های ترجیحی استفاده کنند.

کد خبر 5981930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha