۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی خبر داد؛

افزایش سن خودروها در خراسان جنوبی/ کاهش ۲۷درصدی تصادفات فوتی

افزایش سن خودروها در خراسان جنوبی/ کاهش ۲۷درصدی تصادفات فوتی

بیرجند- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تنها ۲۴۶ خودرو در استان اسقاط شده  که نشانگر افزایش سن خودروهای خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار مهر سرهنگ علیرضا عباسی صبح امروز دوشنبه در مراسم تجلیل از رانندگان قانونمند بیان داشت: در ۹ ماهه ابتدای سال جاری کاهش ۲۷ درصدی فوتی در تصادفات درون شهری و در تصادفات جرحی کاهش چهار درصدی را داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: تصادفات منجر به خسارت در همین مدت ۱۱ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی از ابتدای امسال ۱۲ هزار و ۲۴۵ نفر گواهینامه جدید در استان دریافت کرده‌اند و هزار و ۸۳۸ موتور سیکلت هم در این مدت اضافه شده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال جاری تنها ۲۶۴ خودرو اسقاط شده‌اند، متذکر شد: این موضوع نشانگر افزایش سن خودروهای خراسان جنوبی به ویژه ناوگان عمومی حمل و نقل درون شهری است که پیر و فرسوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۳۳ هزار و ۹۷۵ دستگاه خودرو تعویض پلاک شده‌اند که از این تعداد ۴۰ درصد آن وسایل نقلیه‌ای بوده که به تازگی خریداری شده‌اند.

عباسی با اشاره به ارائه ۴۷۰ هزار خدمت به هم استانی‌ها، افزود: در مرکز استان کروکی هوشمند از طریق سجام در اختیار افراد، بیمه و پلیس قرار می‌گیرد. همچنین در بیرجند گواهینامه آسان در یک روز با ثبت نام اینترنتی و معرفی افراد به آموزشگاه صادر می‌شود که تاکنون ۴۰ گواهینامه در این خصوص در استان صادر شده است.

شایان ذکر است که در این مراسم از ۲۰ راننده قانونمند مرکز استان تجلیل شد.

کد خبر 5982269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha